פרץ לבתי קשישים וגנב את כספי התרופות: "לא נכמרו רחמיו"

ביהמ"ש השלום בקריות גזר שנתיים מאסר על תושב הצפון שהורשע בפריצה וגניבה של כספי הקשישים, שנכחו בדירה בעת המעשה. השופט: "התנהגות עבריינית איומה"
גילי סיוון-כהן |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

רוע צרוף: תושב הצפון פרץ לביתם של זוג קשישים בני 90 ו-83 וגנב את הכסף ששימש לתרופות והטלפון הנייד בו תמונות בנם המנוח, ולמרות שהבחין בדירה בקשיש על כיסא הגלגלים המשיך בשלו ולא החזיר את הכסף, זמן קצר לאחר המקרה נפטר הקשיש.

לאחרונה בית משפט השלום בקריות גזר עליו 22 חודשי מאסר ופיצוי בסך 5,000 שקלים לאישה.

על פי כתב האישום, בחודש ינואר השנה, התפרץ הנאשם לדירת הקשישים, באופן שנכנס לחצר ביתם ופתח את דלת הבית אשר הייתה סגורה אך לא נעולה. הנאשם נטל מהדירה תעודת זהות ובה 650 שקלים שנועדו לרכישת תרופות עבור בני הזוג וכן טלפון נייד שהכיל תמונות בעלות ערך רגשי רב של בנם המנוח.

בני הזוג, כך תואר עוד, שהו בבית באותה העת ומשהבחין הקשיש בנאשם ושאל למעשיו, עזב הנאשם את הדירה תוך שהוא משליך את תעודת הזהות ארצה ומשאיר ברשותו את הכסף המזומן והטלפון הסלולארי. למחרת היום, כאשר הבחינו שוטרים בנאשם, ניסה הוא להימלט מהמקום אך נתפס בסמוך לאחר מרדף.

ללא רחמים

סנגורו של הנאשם טען בבית המשפט כי מעשה העבירה לא גרם לנזק כלשהו בדירה וכי לא נגרם נזק כספי ממשי, אם כי היה ער לנזק הרגשי במקרה זה. ומנגד התביעה טענה שאין מדובר רק בעבירת רכוש הפוגעת בזכות הקניין, אלא בעבירה הפוגעת בתחושת הביטחון של הפרט ובפרטיותו. כן צוין שבמקרה זה העבירה בוצעה כלפי זוג קשישים שנכחו בבית בעת שהנאשם נכנס לתוכו ואף הבחינו בו.

השופט יוסף טורס כתב בגזר הדין, כי אכן אין מדובר בהתפרצות אלימה, אלא בכניסה לדירה שדלתה הייתה סגורה אך לא נעולה – בשיטת "מצליח". אולם, אף ביחס ל"שיטת עבודה" זו יש להעביר מסר ברור ובלתי מתפשר לפיו מדובר בהתנהגות עבריינית חמורה.

"במקרה שהעבריין מצליח במזימתו", כתב השופט בגזר הדין, "היינו שהדלת לא הייתה נעולה וכניסתו 'הבלתי אלימה' התאפשרה, הסיכוי שיפגוש בבעל הדירה גבוה ולא אחת אף וודאי, שהרי אם הדלת אינה נעולה בעלי הדירה מצויים בה וענייננו יוכיח, שהרי המתלונן קשיש כבן 90 הישוב בכיסא גלגלים, הבחין בנאשם במהלך האירוע ואף הביא למנוסתו".

עוד הוסיף השופט: "עוד יודגש שהנאשם גנב את כספם של המתלוננים שהיה מיועד לתרופות ואף את מכשיר הטלפון הנייד שהכיל תמונות של בנם המנוח. אני מוכן להניח שהנאשם לא ידע מראש שמדובר בביתם של קשישים ואולם משפגש בדירה במתלונן, כאמור, קשיש בן 90 הישוב בכיסא גלגלים, לא נכמרו רחמיו עליו אלא הוא המשיך בשלו, נטל את הכסף והטלפון עזב את הדירה. להשלמת התמונה אציין שהרכוש לא הושב עד היום".


לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס


עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות