עונש מאסר לעמרי בליץ שדקר את האקסית ואת בן זוגה השוטר

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר 4 שנות מאסר בפועל על עמרי בליץ, 20 מחולון, שהורשע בעבירות איומים, אלימות והחזקת סכין. הוא הורשע כי ביצע את המעשים בפרץ של קנאה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 4 שנות מאסר על עמרי בליץ, בן 20 מחולון בגין עבירות איומים, אלימות והחזקת סכין. זאת לאחר שמתוך קנאה תקף את חברתו לשעבר ובן זוגה.

השופט גם הורה לנאשם לשלם למתלונן פיצוי של 40 אלף שקלים וחברה לשעבר עשרת אלפים שקלים

מכתב האישום, עלה כי הנאשם עמרי בליץ על רקע אובססיביות וקנאה למתלוננת – בת זוגו לשעבר, איים עליה לבל תנהל מערכת יחסים עם אדם אחר מלבדו ותקף אותה ואת בן זוגה, באמצעות סכין ותרסיס גז פלפל, כאשר דקר אותו מספר רב של פעמים, ופצע אותה.

במהלך האירוע ניסה המתלונן ללא הצלחה להדוף את הנאשם באמצעות איום בנשקו האישי אותו החזיק כשוטר במג"ב.

בעקבות האירוע המתלונן הובל מורדם ומונשם לבית החולים והוכנס לניתוח חירום. אלמלא מאמצי הטיפול של הצוותים הרפואיים, עלולה הייתה להיגרם תוצאה קטלנית ממעשיו של בליץ.

ללא כוונה תחילה

בטיעונים לעונש נטען על ידי הפרקליטות כי הנאשם מצויד בסכין ובגז פלפל, בשום שלב באירוע לא ראה לעצור או לחדול ממעשיו, היה חדור מטרה לפגוע במתלוננים, ובשל כך התוצאה החמורה שלפנינו.

לא יעלה על הדעת שאשה תחשוש לסיים מערכת יחסים שמא ינקוט בן זוגה כלפיה וכלפי הסובבים לה באלימות קשה המסכנת חיים רק בשל התסכול שהוא חש, תחושת הביטחון של אותן נשים היא ערך עליון.

"תחת בית המשפט צריך לצאת מסר תקיף וחד משמעי כלפי נאשמים העומדים לדין בגין פגיעה בבנות זוגן או בנות זוגן לשעבר. בית המשפט צריך למצות את הדין עם הפוגעים גם לשם הרחקתם וגם לשם הרתעת הרבים, שכן מדובר במכת מדינה של ממש.

המתלונן לא רצה להסלים את העימות באמצעות נשקו האישי, הרחיק את הנשק מהאירוע, במהלכו, ועל ידי כך נותר חשוף ונפצע פצעים אנושים", נאמר על ידי הפרקליטות.

מנגד בא כוח הנאשם ביקש להתחשב במרשו וציין כי לא הייתה לו כוונה לפעול באלימות, ומי שהחל לפעול באלימות מבחינת הנאשם, זה המתלונן, כאשר הנאשם ראה את המתלונן מכוון לעברו 16M לעבר גופו, הוא חשש לחייו ופעל כפי שפעל.


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות