15 חודשי מאסר בלבד לגבר שהיכה וכלא את אשתו

תושב השרון הורשע בהתעללות אכזרית בבת הזוג ובין השאר כי כלא אותה בבית ואסר עליה לקבל טיפול רפואי. השופט: "אירוע פוגעני ואלים שפגע בשלמות גופה ובחירותה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

תושב השרון אשר הורשע כי היכה באכזריות את אשתו ללא כל סיבה ולאחר מכן אף כלא אותה בבית מבלי שיכלה לקבל טיפול רפואי נידון בימים האחרונים ל-15 חודשי מאסר כאשר 3 חודשים מהם יהיו בחופף לעונש מאסר אותו מרצה היום על תיק אחר.

השופט אלכס אחטר לא הטיל על הנאשם קנס כספי מאחר שבנסיבות העניין זה יוביל להטלת נטל כלכלי על כתפי המתלוננת.

"זוהי כמובן איננה מטרת הענישה", ציין השופט אחטר.

על פי עובדות כתב האישום, לפני כחצי שנה, סמוך לשעה 04:00 עת ישנה המתלוננת במיטתה, דרש ממנה הנאשם כי תקום משנתה.

משהתעוררה, עזבה את מיטתה, הלכה לסלון והחלה לאכול.

בסלון הבית, העיף הנאשם את האוכל משולחן הסלון, נטל חפץ והצליף עם החפץ ברגליה, בנוסף, גרר הנאשם את המתלוננת משיערה מחדר לחדר משך 3 חדרים, חנק אותה בצווארה באמצעות ידיו, והיכה אותה בחוזקה בידיו בפניה ובפיה. כתוצאה מכך נגרמו לה חבלות בגפיים העליונות והתחתונות וכן נשברה לה שן.

לאחר מכן, הוא איים עליה בכך שאמר לה: "את תמותי כאן, תמותי כאן" ומשנטלה המתלוננת את הטלפון הנייד וחייגה למוקד 100, חטף הנאשם מידיה את הטלפון, החביאו ואמר לה: "יה שרמוטה, עם מי את מתקשרת". לאחר התקיפה הוא כלא אותה בבית וסירב לבקשותיה של המתלוננת להתיר לה לצאת מהבית. רק לאחר כמה שעות היא הצליחה לשכנע אותו לפתוח לה את הדלת, זאת על מנת לקבל טיפול רפואי.

פגיעה בחירות

התביעה שביקשה להטיל על הנאשם 18 חודשי מאסר, ציינה כי המתלוננת סלחה לו על מעשיו, ובקשה מבית המשפט שתינתן לו הזדמנות אחרונה לחזור לחיק משפחתו.

הסנגור מנגד ביקש להטיל עליו ענישה צופה פני עתיד ומאחר והנאשם מרצה נכון לעת הזו מאסר שהוטל עליו בתיק אחר, ביקש שעונשי המאסר ירוצו בחופף זה לזה.

השופט קיבל בחלקו את בקשת הסנגור והחליט כי 3 חודשי מאסר מתוך ה-15 יהיו בחופף לעונש הנוכחי שהנאשם מרצה. "עסקינן", כתב השופט, "באירוע קשה, פוגעני, משפיל ואלים, מדובר בעבירות אלימות המופנות כלפי בן המשפחה, בתוך התא המשפחתי, פוגעות בכבודה ובזכותה לביטחון ולהגנה של המתלוננת, כך גם פוגעות בשלמות גופה ובחירותה. בנקל, ויכוח בין בני זוג עלול אף להסלים ולהוביל לתוצאות קשות עוד יותר".

לדברי השופט הוא החליט להתחשב בכך שהנאשם הודה וחסך מהמתלוננת להעיד.

"לא אוכל להתעלם ממעשי הנאשם, מנסיבות ביצועם ובמיוחד מהעובדה שהנאשם מנע מהמתלוננת לצאת מביתה למשך מספר שעות להזעיק עזרה ולקבל טיפול רפואי. מאלה המפורטות בכתב האישום", לשון גזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכס אחטר


עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות