אישום: תקפו בגרזן משפחה ערבית בחווארה

ההתפרעויות בחווארה: כתב אישום הוגש נגד חנוך עקיבא רבין, 25 מי-ם, ונגד רז חיים גרון, 21 מיצהר, על חלקם במהומות שהתרחשו לפני כחודשיים בשטחים
גילי סיוון-כהן |
מתנחלים מול שוטרים ביצהר (למצלומים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: סראיה דיאמנט, פלאש 90

ההתפרעויות של היהודים בישוב חווארה שבשטחים הגיעו לבית המשפט, כאשר הוגש כתב אישום כנגד חנוך עקיבא רבין, בן 25 מירושלים ורז חיים גרון, בן 21 מיצהר לאחר שתקפו בגרזן ואבנים משפחה שערכה קניות בחווארה.

על פי כתב האישום, משפחת המתלוננים, תושבי קבליה הגיעו לערוך קניות בסופרמרקט שבחווארה, וכשסיימו שבו כל בני המשפחה לרכב.

בסמוך לכך, הגיעו הנאשמים יחד עם אנשים נוספים למקום כשהם מצוידים בגרזן, פטיש חירום, אבנים וגז פלפל, במטרה לבצע מעשה טרור כלפי פלסטינאים בחווארה מתוך מניע לאומני.

הנאשמים וכ- 8-10 אנשים נוספים יצאו מהרכב רעולי פנים והחלו ליידות אבנים לעבר רכבם של המתלוננים, רכבים נוספים שהיו באזור ולעבר הסופר.

בהמשך, חנוך רץ לכיוון רכבם של המתלוננים והכה עם הגרזן בחלון האחורי של הרכב, ולאחר מכן הגיע רז והשליך אבן לעבר החלון האחורי. חנוך המשיך להכות עם הגרזן עד שניפץ את החלון האחורי ובהמשך ניפץ גם את החלונות השמאליים של הרכב, כל זאת כשרז ממשיך להשליך אבנים על החלון האחורי.

לאחר שחנוך ניפץ את החלון שסמוך לאחד המתלוננים, המשיך והיכה באמצעות הגרזן את המתלונן שישב במושב הנהג, שבתגובה הרחיק את גופו והרים את ידיו, כך שהגרזן פגע בכתפו וידו.

במקביל, אחד מהאחרים שנכחו השליך אבן לעבר החלון הקדמי הימני של הרכב, ניפץ אותו, והמשיך להשליך אבנים לתוך הרכב. רז הצטרף והשליך אבנים לתוך הרכב ואף פגע בראשו של אחד המתלוננים.

עוד מתואר בכתב האישום כי כשהמתלוננים החלו להימלט ברכב מהמקום, הנאשמים והאחרים המשיכו ליידות לעברם אבנים, והתיזו גז פלפל לתוך הרכב שחלונותיו נופצו. במהלך האירוע צעקו הנאשמים והאחרים: "מוות לערבים" וכתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלוננים חבלות רבות, ונזקים לכלי הרכב שלהם.

זוכה נער שהואשם ביידוי אבנים – "קשיים בעדות המרכזית"

עוד בחדשות: לפני שנתיים נעצר נער אשר השתתף בהפגנות המחאה על מותו של אהוביה סנדק בחשד כי יידה אבנים לעבר ניידת משטרה. בימים האחרונים זוכה הנער מהאישומים נגדו זאת לאחר שנתגלו קשיים רבים שעמדו בבסיס עדותו והתנהלותו של הפקח.

בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את הנער שהואשם כי יידה אבנים לעבר ניידת משטרה. זאת לאחר שהוכח כי עדותו של פקח עירוני שעבד בשירות המשטרה, אשר העיד כי הנער הוא שיידה את האבנים רצופה בסתירות ולא ניתן להסתמך עליה לצורך הוכחה כי הנער הוא אחד מן הנערים שהשתתפו באירוע.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות