האם עבריינים ירו על בכיר שב"ס כדי לשפר תנאי כליאת עצורים?

כתב אישום הוגש נגד ארבעה, חלקם עצורים עד תום ההליכים בשל הליכים משפטיים קודמים, ולפיו הם ביקשו לאיים על הקצין בניסיון לסחוט ממנו את שיפור תנאי כליאתם
אייל חן |
עצור. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד רונן ירמיהו, 34 מדימונה, דוד יוסף, 28 מרמת גן, אחמד דין, 26 מיהוד-מונוסון ורן יחזקאל, 25 מאור יהודה, בגין אירוע ירי לעבר רכב של בכיר בשירות בתי הסוהר בחודש נובמבר.

מכתב האישום עלה כי הנאשמים ירמיהו ויוסף קשרו קשר לסחוט בכוח את הבכיר ומשרתי שב"ס נוספים, במטרה לשפר את תנאי כליאתם. בהמשך לכך, צירפו לקשר את דין ושידלו אותו להגיע לחניון הבניין שבו מתגורר הבכיר ולירות לעבר רכבו. דין עשה כן שעה שהבכיר לא היה בביתו וגרם נזק לרכב. בהמשך לכך ובהזדמנויות שונות, איימו ירמיהו ויחזקאל על הבכיר כי יפגעו בבני משפחתו.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "המשיבים הרהיבו עוז ורקמו תכנית עבריינית שמטרה לסחוט בכוח את א.א. וסוהרי שירות בתי הסוהר, כדי להניע אותם לשפר את תנאי מעצרם בכלא, והעובדה שלשם מימושה שידלו את משיב 3 לבצע ירי על רכבו … מעידה כאלף עדים על מי שאינם בוחלים באמצעים למימוש מטרתם".

כתב האישום מייחס לירמיהו, יוסף ודין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה בכוח. לירמיהו ויוסף מיוחסות בנוסף עבירות של שידול לירי בנשק חם באזור מגורים. לדין מיוחסת בנוסף עבירות של ירי בנשק חם באזור מגורים ונשיאת נשק שלא כדין. לירמיהו מיוחסת בנוסף עבירה של סחיטה באיומים וליחזקאל מיוחסת עבירה של איומים.

עוד בחדשות: נתפס הגנב ש"ניקה" את צפון ת"א מאופניים חשמליים

גניבות אופניים בתל אביב הפכו כבר דבר שבשגרה: בשעות הערב אתה קושר את האופניים במדרגות הבית בלי לדעת אם תמצא אותם בשעות הבוקר. בימים האחרונים נעצר והואשם תושב פתח תקווה בן 36, שהפך את גניבת האופנים והקורקינטים החשמליים למקצוע ובתוך זמן קצר גנב 8 זוגות אופניים מצפון תל אביב. בעברו כבר יש 5 הרשעות של עבירות רכוש.

על פי כתב האישום, המונה שמונה אישומים, הוא הגיע לשמונה בניינים בצפון תל אביב בשעות הלילה המאוחרות, כאשר היה פותח בכוח את דלתות הכניסה לבניין, בחלק מהם הוא היה יורד לחניון התת קרקעי ובחלק מהמקרים אף הגיע לקומה השמינית, בוחר את האופניים או הקורקינט שבהם חשקה נפשו שובר את המנעול וגונב אותם. בין השאר הוא עשה זאת ברמת אביב ג', כוכב הצפון, הגוש הגדול ועוד.

בסופו של דבר החשוד נעצר והשבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין הסגת גבול פלילית וגניבה, וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו.
בבקשת המעצר צוין, כי הוא מכחיש את ביצוע כלל העבירות, לחובתו 5 הרשעות קודמות בגין מספר רב של עבירות רכוש ובהן פריצה לרכב, גניבה ופריצה לבניין שהאחרונה שבהן בשנת 2022. בדיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב, בוצעה הקראת כתב האישום והשופט אור ממון, הורה על הארכת מעצרו של הנאשם עד להחלטה אחרת.

___________________________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות