מה העונש לעובדת סוכנות הביטוח שגיהצה כרטיס אשראי של לקוחה?

הנאשמת, שהורשעה על פי הודאתה בהונאה בכרטיס אשראי במסגרת עבודתה, היא בעלת 3 הרשעות קודמות, מרביתן בשל עבירות מרמה. מה גזר עליה ביהמ"ש הפעם?
רונן לוי |

לא פעם אנחנו מקריאים לנותני שירותים בטלפון את מספר הכרטיס האשראי שלנו ואנחנו מאמינים שאנו בטוחים מפני גניבה, אז בפעם הבאה תחשבו פעמיים. עובדת בסוכנות ביטוח שהועסקה במקום בסך הכל חודש, הורשעה כי ביצעה עם כרטיס אשראי של אחת הלקוחות 22 פעולות. למרות העבירות החמורות ואף שעברה הפלילי כולל 3 הרשעות קודמות, מרביתן בעבירות מרמה, הסתפק בית המשפט בעונש מאסר על תנאי בלבד. "דומה", נימקה השופטת סימי פלג קימלוב את החלטתה לעונש הקל, "כי הנאשמת עברה כברת דרך והיא מודעת היטב למעשיה החמורים ונכונה להליך טיפולי. הנאשמת משתפת פעולה עם גורמי הטיפול ועל כן אני סבורה שיש לחרוג ממתחם העונש ההולם".

הצעירה שהורשעה על פי הודאתה בעובדות כתב אישום מתוקן בעבירות של הונאה בכרטיס אשראי, עבדה כחודש בסוכנות ביטוח ובמהלך תקופת העבודה לקחה את פרטי כרטיס החיוב של המתלוננת באופן בו שמרה בידיה את פרטי המתלוננת אותם רשמה על פתקית וצילמה במכשיר הטלפון האישי שלה. בהמשך ביצעה הונאה בכרטיס חיוב במטרה להונות באופן בו השתמשה בכרטיס החיוב לביצוע רכישות אינטרנטיות והזמנת המוצרים במשלוח לדירתה. בין השאר רכשה שוברי מתנות, משקאות, בגדים, קניות בסופר, כרטיסי כניסה במושבי פרימיום להופעה של אייל גולן בסך הכל ביצעה בתקופה של כחודש ימים 22 עסקאות הונאת אשראי בסך כולל של כ-8,500 שקלים, כסף שלא הוחזר לחברת האשראי.

לאכול על חשבון הלקוחה

החגיגה של הנאשמת נגמרה, כאשר ביצעה הזמנת אשראי בשווי של כ-600 שקלים מרשת "יינות ביתן" והזמנה זו סופקה לדירת הנאשמת על ידי שוטרים בהגיעו בהתאם לצו חיפוש. בנסיבות אלו זוהתה הנאשמת, עוכבה לחקירה והופסק המשך הרכישות והונאות בכרטיס חיוב.

מגיליון הרשעותיה הקודמות של הנאשמת עולה כי לחובתה של הנאשמת 3 הרשעות קודמות מהשנים 2010, 2012 ו – 2013. שלוש הרשעותיה מתחום המרמה. בהתייחסה לעבירות מושא כתב האישום תיארה כי באותה תקופה חוותה מצוקה כלכלית וכי הרכישה הראשונה שביצעה היתה לשם קניית מצרכים לבנה שלא היה לה מספיק כסף לספק ומשם המשיכה בקניות גם למותרות וגם עבור עצמה. הנאשמת לקחה אחריות על מעשיה והביעה חרטה ובושה מהסתבכותה בתיק.

התביעה עתרה לעונש של 14 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי מרתיע ומשמעותי, פיצוי לקורבן העבירה, קנס כספי והתחייבות להימנע מעבירה. כמו כן הפנה ב"כ המאשימה לפסיקה רלוונטית במקרים דומים. השופטת פלג קימלוב, לא קיבלה את טענות התביעה והסתפקה בעונש מאסר על תנאי, זאת בשל נסיבותיה האישיות של הנאשמת.

מטעמי שיקום

"מעשיה של הנאשמת", כתבה השופטת, "פגעו באמון לקוח שמבקש לקבל שירות תוך אמונה שלא יעשה כל שימוש לרעה בנתונים אותם מסר לנותן השירות. נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על חומרה יתירה. הנאשמת תוך תכנון מוקדם עשתה שימוש בנתוני אשראי שנמסרו לה במסגרת עבודתה ועשתה בנתוני האשראי כבשלה, רכשה מוצרים, מזון, ביגוד ומוצרי מותרות וכדומה. נסיבותיה האישיות תהיינה אשר תהיינה ואין ספק כי לנאשמת נסיבות אישיות ומשפחתיות מורכבות אין בהן כדי להקהות ממעשיה החמורים".

השופטת הוסיפה עוד: "על פי האמור בתסקיר שירות המבחן דומה כי הנאשמת עברה כברת דרך והיא מודעת היטב למעשיה החמורים ונכונה להליך טיפולי. הנאשמת משתפת פעולה עם גורמי הטיפול ועל כן אני סבורה שיש לחרוג ממתחם העונש ההולם".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת סימי פלג קימלוב

___________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות