אושר בטרומית: החמרת הענישה בגין תקיפת צוות רפואי

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק בתמיכה של 26 חברי כנסת וללא מתנגדים: "המטרה היא להרתיע את פורעי החוק ולהצהיר כי נותני הטיפול אינם מופקרים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

תקיפת צוותים רפואיים, הפך למרבה הצער, לדבר שבשגרה ולמכת מדינה של ממש. כעת, הכנסת נרתמת על מנת להילחם בתופעה, כאשר מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין, תיקון – החמרת ענישה בשל תקיפת צוות רפואי, של חבר הכנסת אופיר כץ, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת נוספים.

בהצעה תמכו 26 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הבריאות.

"תקיפה פיזית ומילולית של צוות רפואי", נכתב בהצעת החוק, "בעת מילוי תפקידם היא תופעה בזויה שיש להוקיעה.

מטרת הצעת החוק היא להרתיע את פורעי החוק, ולהצהיר כי נותני טיפול רפואי כהגדרתם בתיקון המוצע אינם הפקר, וכי הפוגע בהם ייענש בחומרה".

מוצע להרחיב את הנסיבה המחמירה של תקיפת עובד חירום, בשני מובנים: האחד, תקיפת עובד ציבור שהוא מטפל או ממלא תפקיד בארגון חירום והצלה טרום אשפוז, ולא רק תקיפה של מי שמוגדר כיום כעובד חירום.

השני, תקיפת מטפל או ממלא תפקיד בארגון כאמור, בעת שהוא מעניק טיפול רפואי, ולא רק במקרים של סכנת חיים או סכנה חמורה לשלמות הגוף של המטופל כפי שקבוע היום.

עוד מוצע להרחיב את ההגדרות של מטפל וטיפול רפואי באמצעות הפנייה לחוק זכויות החולה, התשנ"ו-1966.

"דמם אינו הפקר"

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים למקרים רבים של תקיפת צוותים רפואיים בין כותלי בתי חולים, ובמרפאות במוקדים לרפואה הקהילתית במהלך הענקת טיפול רפואי.

צוותים רפואיים העובדים לילות כימים בתנאי לחץ ובתנאי מחסור בכוח אדם, מוצאים את עצמם מותקפים במהלך עבודתם, באופן שפוגע בהם ובציבור המטופלים.

אירועים כאלה מתרחשים לאחרונה באופן תדיר ופוגעים בצוותים הרפואיים, בביטחונם במקום עבודתם, בשירות הניתן למטופלים אחרים, וגורמים לאווירה מתוחה בבתי החולים והמרפאות".

"תקיפה פיזית ומילולית של צוות רפואי", נכתב עוד בהצעת החוק, "בעת מילוי תפקידם היא תופעה בזויה שיש להוקיעה. מטרת הצעת החוק היא להרתיע את פורעי החוק, ולהצהיר כי נותני טיפול רפואי כהגדרתם בתיקון המוצע אינם הפקר, וכי הפוגע בהם ייענש בחומרה".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות