אישום: מטפלת זרה בזזה והתעללה בקשישה סיעודית

אזרחית אוזבקיסטן נאשמת בביהמ"ש בת"א נאשמת בעבירות של פגיעה בחסר ישע באישה בה טיפלה. הפרקליטות מבקשת להותירה במעצר: "יכלה לגרום למותה"
גילי סיוון-כהן |
אשרה הומניטרית - מה צריך לדעת » מדריך obiter
עובדת סיעוד (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד שקנוזה זמולוב, 45, מטפלת סיעודית אזרחית אוזבקיסטן, לאחר שבזזה את כל רכושה של קשישה בת 93 והתעללה בה, כיום הקשישה מאושפזת בבית חולים בשל מה שעברה.

כתב האישום מייחס לשקנוזה זמולוב עבירות של התעללות בחסר ישע ע"י אחראי וגניבה בידי עובד.

מכתב האישום עלה כי במשך כשנתיים וחצי שבהן עבדה זמולוב כמטפלת סיעודית של ב.ה., קשישה ילידת 1929, פעלה לבזוז את רכושה ולהפכה לחסרת כל, תוך פגיעה בנפשה ובבריאותה.

כך למשל, בשעה שהקשישה ישנה במיטתה, בשבע הזדמנויות שונות בלילות, בזזה זמולוב את רכושה של הקשישה ונטלה ממנה חפצים בעלי ערך כמו טלוויזיה, ריהוט, רדיאטורים, כלי ומכשירי מטבח, קריסטלים, רדיו, טלפון נייח, ספרים ואלבומי תמונות, כל בגדיה של המתלוננת ובכלל זה הלבשה תחתונה ונעליים, ארנק עם כסף מזומן ותעודות, חיתולים ומוצרי היגיינה.

בשל מצבה העגום של הקשישה, רכשו עבורה שכנותיה, וכן אחייניתה, מוצרים משלימים.

שכנותיה אף רשמו את מספרי הטלפון שלהן על גבי פתק בדירה על-מנת שהקשישה תוכל להסתייע בהן בעת מצוקה.

כמו כן, כך נטען עוד, אחיה של הקשישה שכר עבורה שירותי שמירה בלילות משעה 22:00 ועד שעה 3:30.

באחד הלילות, לאחר השעה 3:30 במהלך שנתה של הקשישה, ומשסיים השומר את תפקידו, נטלה זמולוב את כל החפצים המוזכרים והעלימה את הפתק עם מספרי הטלפון של שכנותיה של הקשישה על מנת שלא תוכל להסתייע בהן.

"התשה נפשית"

בלילה אחר, בשל גניבת הדברים מדירתה, שכבה הקשישה לישון במיטתה בעודה אוחזת תיק עם חפציה האישיים קרוב לגופה.

סמוך לאחר שנרדמה, נכנסה זמולוב לחדרה ונטלה ממנה את התיק, את השעון שענדה על פרק כף ידה, וכן ניתקה מהחשמל רדיאטור ששימש את הקשישה ונטלה אותו, כמו גם כרית שהייתה תחת רגליה, ושמיכה שהתכסתה בה.

כמו כן, באותה הזדמנות, נטלה זמולוב מהדירה את ריהוט, תמונות וכן מגבות ומצעים בודדים שנותרו בארונות הדירה. למחרת הייתה דירתה של הקשישה מרוקנת כליל בשל מעשי הגניבה של זמולוב.

הקשישה נותרה ללא כל חפץ או מלבוש, מלבד בגדים לגופה, ומבלי כל ציוד בסיסי וחיוני לניהול חיים. על רקע זה אושפזה הקשישה בבית החולים כשהיא סובלת מקוצר נשימה וחולשה, והיא עודנה מאושפזת כיום.

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרה של המטפלת.

בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי "הנאשמת פעלה באכזריות במטרה להתעלל נפשית בקשישה ילידת 1929, בכך שנטלה ממנה את חפציה הבסיסיים ביותר, בניהם משקפי הראייה שלה, תמונות של משפחתה, תחתוניה, חיתוליה, מד לחץ הדם שלה, כל מוצר היגייני בסיסי, והלכה למעשה כל חפץ שהיה בדירתה של הקשישה.

המשיבה אף העלימה מספרי הטלפון של שכנותיה של הקשישה כדי שלא תוכל להסתייע בהן, וכל זאת לשם פגיעה והתשתה הנפשית של הקשישה ומתוך רצון להתאכזר לה.

יודגש כי לאחר קרות האירועים מצבה הנפשי של המתלוננת אכן הורע, ונכון לכתיבת שורות אלה היא מאושפזת בבית החולים. נוכח כל האמור, לא יכול להיות חולק כי המשיבה הייתה עלולה לגרום למותה של הקשישה".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות