בני ג'רושי נאשמים בסחיטה באיומים: "השתמשו במוניטין העברייני"

כתב אישום הוגש נגד 7 מבני המשפחה ולפיו הם גבו דמי חסות בהיקף של מאות אלפי שקלים מאדם. הפרקליטות: "העבירות מלמדות שאימת הדין לא מוטלת עליהם"
אייל חן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי לוד הוגש כתב אישום נגד עלי נאג'ר, 62 מעכו, ושני ילדיו מוסא נאג'ר, 31 מנהריה, ועיסא נאג'ר, 27 מעכו, עיזאת ג'רושי,63, ושני ילדיו אמיר ג'רושי, 27, ומחמד ג'רושי, 36 מרמלה, וכנגד אדם ג'רושי, 25 מרמלה. על פי כתב האישום שהוגש נגדם הם סחטו מהמתלונן מאות אלפי שקלים, תוך שימוש במוניטין העברייני שלהם.

מכתב האישום עולה כי במהלך שנת 2018 פנה אל המתלונן אדם שביקש לסייע לו להסדיר את חוב שיש לו, המתלונן שהכיר את המוניטין העברייני של משפחת נאג'ר פנה אליהם שיסייעו לו. לאור האמור, נערכה פגישה שבמהלכה סוכם על אופן פירעון החוב. מספר ימים לאחר הפגישה פנה עלי נאג'ר אל המתלונן והציג לו מצג לפיו גורמים ממשפחת חרירי דורשים מהמתלונן תשלום "פרוטקשיין" בסכום של 300 אלף שקלים, תוך שהוא מציין בפניו כי הבהיר לאותם הגורמים שהמתלונן עובד עם הבן שלו מוסא ושלא יגעו בו.

לאור האמור, כך טוענים בפרקליטות, העביר המתלונן לנאשמים תשלומים עבור צרכיהם, כלי רכב, כסף מזומן, כמו כן העבירו הנאשמים לבעלותם 66% מהעסק של המתלונן, כאשר סך הכספים והנכסים שהעביר המתלונן הסתכמו בכ-286 אלף שקלים. כמו כן פנה המתלונן למוסא על מנת שיסייע לד"ר ש. שהיה אחד מלקוחותיו, בעקבות האמור החלו הנאשמים לחייב את ד"ר ש. לעבוד בעבורם וכן להמשיך ולהזמין מהעסק של המתלונן.

"מי אתה שתיקח פרוטקשיין?"

במהלך חודש מרץ 2019 שוחח ד"ר ש. עם אדם נוסף וטען בפניו שהוא נסחט על ידי המתלונן. בבדיקה שערך אותו אדם הבהיר לו המתלונן כי הוא נסחט על ידי משפחת נאג'ר. לאור דבריו במהלך 2019 פנה אותו אדם אל עיזאת ג'רושי, אשר זימן אליו את המתלונן לפגישה בה היו נוכחים בין היתר גם ילדיו אמיר ומחמד. בהמשך זימן עיזאת את עלי מוסא ועיסא נג'אר לפגישת בוררות, במהלכה נכח גם אדם ג'רושי. במהלך הפגישה הטיח מחמד ג'רושי בעלי נאג'ר "על מה לקחת את כל הכסף הזה?", "מי אתה שאתה תיקח פרוטקשיין?".

בהמשך, נטען עוד בכתב האישום, הפגישה קבע אמיר ג'רושי כי המשפחת נאג'ר יחזירו למתלוננים את הרכבים שרכש עבורם וחלק מהרכוש וקבע כי הנאג'רים ישלמו למתלונן 12 אלף שקלים. בסמוך לכך הוזמן המתלונן לפגישה עם עיזאת ג'רושי במסגרתה נדרש לשלם 500 אלף שקלים עבור הטיפול בנאג'רים או לחלופין, שמחמד ג'רושי יקבל שותפות בעסק שבבעלות המתלונן. נוכח האיומים והקושי לעמוד בדרישות העביר המתלונן את העסק שלו למקום אחר, על האף האמור המשיך מחמד ג'רושי לאיים על המתלונן.

במועד שאינו יודע הציע למתלונן גורם הקשור למשפחת אבו לטיף, כי ייחלץ אותו מהסחיטה. המתלונן נענה להצעה ונפגש עם נידאל אבו לטיף. במסגרת הפגישה התקשר אבו לטיף לעיזאת ג'רושי והבהיר לו שהמתלונן עבר להיות תחת חסותו.

לא מפחדים מהדין

במסגרת הבקשה להארכת מעצר שהוגשה נגד הנאשמים צוין כי: "עבירות הסחיטה באיומים והעבירות הכלכליות שביצעו המשיבים 6-1, מלמדות שאימת הדין לא מוטלת עליהם. יתרה מכך, חומר החקירה מגלה מערך שיתופי פעולה בין מעורבים שונים לשם הטלת אימה האחד על השני, כמפורט בכתב האישום."

לעלי נאג'ר, מוסא נאג'ר ועיסא נאג'ר יוחסו עבירות של סחיטה באיומים, פעולה ברכוש אסור ולמוסא ועיסא גם יוחסה עבירה של השמטת הכנסה זאת לאחר שפעלו על מנת להסתיר את מקורו ואת זהות בעלי הזכויות בו; לעיזאת ג'רושי, אמיר ג'רושי ומחמד ג'רושי יוחסו עבירות של סחיטה באיומים ולאדם ג'רושי יוחסה עבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות זאת לאחר שבמהלך פגישת הבוררות הכה את מוסא נאג'ר, זרק לעברו כלי זכוכית, ואמר לו: "אתה אומר ג'רושי בכיס שלי? נזיין אותך".
________________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות