הגיע לשחרר את בנו בערבות ומצא עצמו במעצר

תושב הצפון, כבן 50, נקרא לתחנת המשטרה, אך לאחר שהשוטרים הבחינו בו סוטר לבנו, שזה עתה שוחרר, הם עצרו אותו בגין תקיפת קטין ע"י אחראי
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

חוסך שבטו שונא בנו? לא אם זה קשור למשטרה. תושב הצפון כבן 50, אשר נקרא לתחנת המשטרה לשחרר את בנו שנעצר בגין גניבת רכב, עם צאתו מהתחנה סטר לבנו ושוטרים שהבחינו בכך עצרו אותו בגין תקיפת קטין על ידי אחראי. בית המשפט שחרר את האב.

המקרה אירע לפני כשבוע. בשעות הלילה המאוחרות, קיבל תושב קרית אתא שיחת טלפון מהמשטרה, כי בנו בן ה-16 וחצי נעצר בגין חשד לגניבת רכב והוא צריך לסור לתחנת המשטרה על מנת לחתום עליו ערבות כדי שהוא ישתחרר לביתו. האב שרק התעורר משנתו, התלבש ורץ לתחנת המשטרה ושם חתם עליו ערבות.

השוטרים שיחררו את הנער מהמעצר והעבירו אותו לרשות אביו וכאשר השניים יצאו החוצה מתחנת המשטרה נתן לו האב לעיני השוטרים שתי סטירות. השוטרים מיד עצרו את האב לחקירה למרות שהבן סירב להגיש נגדו תלונה. בחקירתו אמר האב כי עשה זאת בגלל המעשה החמור של בנו.

בתום החקירה נכלא האב והובא לבית משפט על מנת להאריך לו את המעצר בחמישה ימים. בבית המשפט נטען על ידי נציג המשטרה כי יש להם לבצע עוד מספר פעולות חקירה, בעת שהאב במעצר. אבק שלהורות על שחרור ולדחות את הבקשה. מנגד, הסנגור ביקש לשחררו וציין כי מבחינה חקירתית, גם האירוע מתועד והחשוד הודה בו. "אני לא מצדיק את המעשה, אך אני חושב שכולם יכולים להבין מה עבר עליו", סיכם.

השופט זיאד סאלח קיבל את בקשת הסנגור, והורה לשחרר את האב בתנאים מגבילים של ערבות עצמית וכן איסור יצירת כל קשר עם בנו וכן איסור הגעה לעיר בה הוא מתגורר עם אימו. "לחשוד אין הרשעות קודמות ברות הצגה, יש לו הרשעה משנת 2009, שכבר התיישנה. כן עולה כי האב מתגורר בקריות ואילו הבן מתגורר אצל אימו בעיר אחרת. משכך הם פני הדברים, במיוחד לאור כך שהאירוע כנראה מצולם במצלמות המשטרה, אין מקום להורות על מעצרו של החשוד", כתב השופט סאלח בהחלטת השחרור.

____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט זיאד סאלח

_____________________________________

עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות