8.5 שנות מאסר לצעיר שביצע עבירות אלימות קשות בבת זוגו לשעבר

בטרם הורשע, העידה חברתו לשעבר של הנאשם בביהמ"ש המחוזי בי-ם ותיארה כיצד על רקע החשד כי היא בוגדת בו הצית את שיערה, נשך את פניה ושבר את אצבעותיה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על תושב העיר בן 27, מאסר בפועל למשך 8.5 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי כספי, בגין ביצוע עבירות אלימות חמורות נגד בת זוגו לשעבר. בנוסף הופעל עונש מאסר מותנה שהוטל על הנאשם בתיק קודם, כך שהוא ירצה סה"כ 9.5 שנות מאסר. בגזר הדין קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות ולפיה במסגרת המאבק בנגע האלימות נגד נשים יש להתייחס בחומרה יתרה למקרי אלימות מצד בני זוג, שכן פגיעה כזו מהווה בנוסף מעילה באמון ההדדי שניצב ביסוד מערכת היחסים.

לאחר שנוהלו מספר מועדי הוכחות ונשמעה עדות נפגעת העבירה, הורשע הנאשם לפי הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן המתאר מסכת של מקרי אלימות קשים כלפי בת זוגו לשעבר שהתרחשו במשך מספר חודשים, בעיקר על רקע חשדות אובססיביים של הנאשם כי היא בגדה בו.

הנאשם איים על בת זוגו לשעבר, אף תוך שימוש בסכין, ובין היתר אמר כי ירצח אותה. בנוסף התחקה אחר מעשיה באמצעות נטילת הפלאפון שלה וחדירה אליו, ובהזדמנויות רבות הכה אותה, סטר לה, משך בשיערה, חנק אותה, נשך את פניה ונגח באפה.

משבר אמון

במסגרת האירוע החמור ביותר שהביא לחשיפת הפגיעה, הוביל הנאשם את נפגעת העבירה בשעות הלילה למקום מבודד בחצר בית ספר, שם הכה אותה באכזריות במשך כשעה וחצי, בין היתר תוך שהוא מטיח את ראשה בקיר, מכה בראשה מספר פעמים באמצעות אבן, בועט בבטנה, נושך אותה בפניה, חונק אותה, שובר את אצבעה במשיכתה לאחור, ומצית את שיערה. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלוננת חבלות רבות והיא נזקקה לטיפול רפואי.

בשלב הטיעונים לעונש הדגישו נציגי פרקליטות מחוז ירושלים את האכזריות הרבה במעשיו של הנאשם והעובדה כי "הוא ניצל את יחסי האמון בינו לבין המתלוננת וגרם לה לנזק פיזי ונפשי". משכך דרשה התביעה לגזור על הנאשם עונש מאסר משמעותי. נציגי הפרקליטות טענו עוד כי במסגרת המאבק בנגע האלימות נגד נשים יש להתייחס בחומרה יתרה למקרי אלימות מצד בני זוג, שכן פגיעה כזו מהווה בנוסף מעילה באמון ההדדי שניצב ביסוד מערכת היחסים.

__________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות