הגונב מסוחר פטור?

ליאור אברהם, 22 מנוף הגליל, נאשם בשוד אלים של סוחר סמים ובפציעתו. הפרקליטות: "ביצע את העבירה לאחר תכנון והצטיידות לאדם שלא עשה לו מאומה"
גילי סיוון-כהן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

ליאור אברהם, צעיר בן 22 מנוף הגליל, מצא שיטה טובה להתפרנס הוא שדד באלימות סוחר סמים, כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי מרכז.

כתב האישום מייחס לאברהם עבירות של שוד בנסיבות מחמירות בחבורה ושיבוש מהלכי משפט. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להותירו במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

"שוד אלים של אדם שלא עשה מאומה לנאשם", צוין בבקשת המעצר.

מכתב האישום עולה כי המתלונן, צעיר בן 26, נהג לבצע משלוחי סמים עבור אדם אחר, ובחודש דצמבר האחרון, אברהם ואנשים נוספים קשרו קשר לשדוד סוחר סמים ולגנוב את כספו.

לכן, אברהם והאחרים ביצעו הזמנת סמים, והמתלונן הגיע ברכבו לכתובת בה נכחו כשהוא מחזיק בסמים ובתיק עם 6,000 שקלים במזומן.

שניים מהאחרים התקדמו לכיוון המתלונן כשפניהם מכוסות, ואברהם שהגיע גם כן, התיישב במושב הנוסע ליד המתלונן.

מיד לאחר מכן, אחד מהאחרים פתח את הדלת האחורית הימנית של הרכב, כשהוא מחזיק בחפץ שנחזה לאקדח וכיוון אותו למתלונן.

המתלונן בתגובה ניסה ללחוץ על דוושת הגז כדי להימלט מהמקום, אז, אחד מהאחרים שעמד מחוץ לרכב ריסס את פניו בגז פלפל וגרם למתלונן לאבד שליטה על הרכב, שהתהפך ופגע ברכב נוסף.

כתוצאה מהתאונה אברהם והמתלונן נפצעו.

שיבוש חקירה

אברהם יצא מהרכב בעזרתם של האחרים, והמתלונן נשאר בו כלוא כשאחד מהאחרים החל להכות אותו באמצעות אלה דרך החלון, תוך שדרש ממנו למסור את הכסף, בעוד אדם אחר צועק עליו שאם לא ימסור את הכסף הוא יהרוג אותו.

בעקבות האלימות, המתלונן הוציא מתיק המזומנים סכום של כ-6,000 שקלים ומסר להם אותו ושוב רוסס בגז פלפל וכולם נמלטו מהמקום, כשהמתלונן נותר פצוע וכלוא ברכב.

בהמשך, אברהם פנה לבית חולים מרוחק ממקום התאונה בעקבות פציעתו ושיקר אודותיה.

במקביל לכתב אישום מבקשת הפרקליטות להותיר את הנאשם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר עד לתום ההליכים, שהוגשה לבית המשפט, ציינו נציגי הפרקליטות כי "הנאשם ביצע את עבירת השוד לאחר תכנון והצטיידות, בחבורה, תוך שימוש באלימות וגרימת תאונה… אין בין המשיב לבין המתלונן כל היכרות, מדובר על שוד אלים של אדם שלא עשה מאומה למשיב ולמרות זאת המשיב והקושרים שדדו אותו והכו אותו גרמו לנזק ברכבו".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות