לאן הגיעו רכבי הטויוטה שנגנבו מישראל?

כתב אישום שהוגש נגד תושב חברון, חושף כי חלקי רכבים גנובים משטח ישראל הועברו למשחטה בשטחים ומשם נשלחו לנמל ג'בל עלי בדובאי
אייל חן |
אילוסטרציה envato

תהיתם פעם להיכן מגיעים חלקי החילוף של הרכבים שנגנבים בישראל? לפי כתב האישום שהוגש בימים האחרונים נגד תושב חברון, בן 39, עולה כי מ-12 רכבים שנגנבו מישראל, הם עברו למשחטה בחברון, שם פורקו והחלקים הועלו על מכולות ונשלחו לדובאי.

על פי כתב האישום שהגישה יחידת התביעות של המשטרה שלוחת להב, במשך כשבועיים, נגנבו משטחי ישראל 12 כלי רכב מתוצרת "טויוטה", כאשר שווים המוערך הכולל הינו כמיליון וחצי שקלים. הרכבים הועברו לאזור חברון, למוסך בבעלותו, של הנאשם הממוקם בקומה התחתונה בביתו. במסגרת עבודתו, עסק בפירוק של כלי רכב, וסיפק שירותי טיפול ותיקון בכלי רכב, לרבות החלפה והתקנה של חלקי חילוף. בין השאר הוא גם עסק במסחר ובייצוא סחורה משטחי הרשות לחו״ל דרך נמל אשדוד.

מחקירת המשטרה עלה כי לפני כשנה ייצא הנאשם משטחי האזור מכולה שהכילה חלקים ואביזרים של רכב מנועי, שיצאה באוניה מנמל אשדוד והגיעה לנמל ג׳בל עלי בדובאי. לצורך הייצוא, העביר הנאשם לחברה המייצאת, מסמכים ובהם מספר הטלפון שלו, תוך שהצהיר בכזב על שמו ושם החברה, שלושה חודשים לאחר מכן הוא ייצא שוב חלקי רכב כאשר הוא מצהיר ששם החברה שלו ״abu sinah company for auto spare parts״.

בחודש אוגוסט האחרון הצליחה יחידת אתגר לעלות על מכולה נוספת שהיתה אמורה להישלח דרך נמל אשדוד ובה נתפסו חלקי 12 רכבי הטויוטה שנגנבו בישראל והועברו אליו לחברון, פורקו במוסך שלו ומשם הועברו במכולה לנמל אשדוד. בתקופה הקרובה יחל משפטו בגין קבלת ומסחר ברכבים וחלקים גנובים.

עוד בחדשות: נאסר חרירי הורשע כי סחט זוכים בקרקעות במשולש

בית המשפט המחוזי חיפה הרשיע, בהתאם להודאתו, את נאסר חרירי אלגבריה בעבירות קשירת קשר וסחיטה באיומים, זאת לאחר שביחד עם אחרים סחט באיומים זוכים בקרקעות בעיר טייבה. במסגרת הסדר הטיעון שהוגש לביהמ"ש, תבקש המדינה לגזור על הנאשם 18 חודשי מאסר בפועל.

במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן והצדדים עתרו להטיל על הנאשם 18 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס. כזכור, טרם הגשת כתב אישום נגד חרירי הוגש כתב אישום נגד נאשמים נוספים בפרשה ביניהם מאלק חרירי, 44, ויסאם חאג-יחיא, 40, ועוד, שההליכים בעניינם ממשיכים להתנהל.

במסגרת כתב האישום המתוקן, בו הודה נאסר חרירי, עולה כי על רקע סכסוך דמים בין משפחת חרירי למשפחה אחרת נכרת הסכם סולחה, במסגרתו נקבע כי משפחת חרירי תעזוב את מתחם המגורים בו התגוררה ובתמורה יוקצו לה מגרשים חלופיים בעיר טייבה.לאחר גיבוש מתווה ההסדרה, נאסר חרירי והאחרים החלו לסחוט באיומים אזרחים אשר זכו במכרזים, תוך שימוש בשמם של בני משפחת חרירי, שהינם בעלי מוניטין של אנשים אלימים העושים שימוש בכוח, באיומים ובהטלת אימה על מנת להניע אנשים לעשות או להימנע ממעשה.


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות