שוטרים נאשמים: תקפו מפגין שקילל אותם

השניים, המשרתים במג"ב וביס"מ, נאשמים כי תקפו צעיר שהגיע למחות באלעד בעקבות פיגוע שהתרחש בעיר ואמר לאחד מהם "שתמות היום לפני מחר"
אייל חן |
שוטר מג"ב, צילום: פלאש 90

סגן מפקד צוות ביס"מ שרון ושוטר מג"ב, נאשמים בבית המשפט הכך שתקפו מפגין בעיר אלעד, בעקבות הפיגוע שהיה שם. מהנסיבות עלה כי המפגין עצמו רק ביקש לעזוב את ההפגנה וקילל את השוטר שדחף אותו וזה לקח אותו לצד נגח בפניו ועצר אותו.

שבוע לאחר פיגוע הטרור באלעד, התקיימה הפגנה, מסביב למקום ההפגנה, הוצבו מחסומים משטרתיים לצורך שמירת ביטחון המפגינים ומניעת הפרות סדר. בין יתר השוטרים, שהו הנאשמים שלום דהן ומאור עמאר במקום ההפגנה. על פי כתב האישום כאשר המתלונן רצה לצאת מההפגנה ולעשות דרכו חזרה לביתו, פנה אל ומשכך, פנה המתלונן אל סגן מפקד צוות ביס"מ דהן אשר עמד במחסום משטרתי בהפגנה וביקש ממנו לעבור את המחסום ולגשת אל אופנועו שחנה בסמוך.

בתגובה לכך, כך מתואר בכתב האישום, השיב לו דהן כי לא תתאפשר יציאתו ודחף אותו בעוצמה באמצעות שתי ידיו בחזהו ואמר למתלונן ״סע סע״. בתגובה לכך, שאל אותו המתלונן מדוע נהג כלפיו באלימות וקילל אותו באומרו "שתמות היום לפני מחר".

נגיחה בראש

מיד לאחר מכן, נטען עוד, עמאר התקרב אל המתלונן והורה לו לגשת אליו והמתלונן עשה כן, ומשהתקרב אליו, אחז בצווארו של המתלונן והובילו לכיוונו של דהן. בהמשך לכך, הובילו הנאשמים את המתלונן אל מעבר לחסימה המשטרתית והרחיקו אותו מקהל המפגינים. דהן שאל את המתלונן "למה אתה מדבר ככה?", והמתלונן הסביר כי ביקש ללכת לביתו והם אלו שדחפו אותו ולא אפשרו לו ללכת לביתו.

בתגובה לכך, אחז דהן בידו של המתלונן ואמר לו שיבוא אחריו וזה עשה כן. בשלב הזה שני השוטרים והמתלונן עמדו בסמוך לחומה העשויה בטון ומעליה גדר העשויה ברזל, דהן שב ושאל את המתלונן "למה אתה מדבר ככה?" ומיד נגח בחוזקה בפניו של המתלונן ובעוד המתלונן מנסה להתאושש מהנגיחה בפניו, הכה עמאר בעוצמה רבה באמצעות ידו בצווארו של המתלונן, וכתוצאה מכך נהדף המתלונן לאחור אל עבר הגדר ונחבל בכתפו ובצלעותיו. בהמשך, אזקו השניים את המתלונן והודיעו לו כי הוא עצור והמתלונן הובל אל תחנת המשטרה.

כעת הוגש נגדם כתב אישום בו צוין כי בעקבות מעשיהם של הנאשמים נחבל המתלונן בגופו והוגבל בהנעת צווארו כתפו ומרפקו השמאלית כמו כן נגרמו לו סימני חבלה. "במעשיהם המתוארים לעיל, תקפו הנאשמים את המתלונן וגרמו לו בכך חבלה של ממש", נכתב בכתב האישום.

________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות