לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד דומינו'ס פיצה, בסכום של מיליוני שקלים זאת בשל גביית דמי משלוח בניגוד לתנאי השימוש.
טרם הוגש כתב הגנה.
על פי הבקשה לפני כשנה וחצי החלה רשת דומינו'ס פיצה לגבות תשלום על משלוחים, שעד אז הוצעו בחינם.
בבקשה נטען כי דמי המשלוח נגבים בניגוד לתנאי השימוש המופיעים באפליקציה ובאתר, שאותם נדרש הצרכן לאשר באמצעות סימון "וי" כשהוא נרשם לשירות. הטענה היא שדומינו'ס מפירה את ההסכם עם הצרכן.
בבקשה נטען כי לאורך כל תהליך ההזמנה, דומינו'ס מסתירה לכאורה את העובדה שההזמנה כרוכה בתשלום דמי משלוח של 12 שקלים, ועובדה זו מתגלה לצרכן רק במסך התשלום, שהוא המסך האחרון בתהליך ההזמנה, קרי – בקופה.
בבדיקה שנערכה על ידי התובע, ניתן לראות שמשתמשים שמזמינים באתר דרך מחשב אכן רואים בתחילת התהליך את הבקשה לתשלום דמי המשלוח.
עם זאת, יש להניח שרוב הצרכנים מזמינים פיצה באמצעות הנייד, אם באתר ואם באפליקציה.
בתנאי השימוש באפליקציה כתוב: "החברה לא גובה דמי משלוח נוסף על מחיר המוצר כמתפרסם באתר".
מסתירה מהלקוחות?
בתנאי השימוש באתר דרך הנייד כתוב: "החברה לא גובה דמי משלוח".
בבקשה תואר כיצד דומינו'ס מסתירה לכאורה את העובדה שההזמנה כרוכה בתשלום.
לפי הבקשה, כשנכנסים לאפליקציה או לאתר ונדרש לבחור אם רוצים להזמין משלוח או איסוף עצמי, לא מובהר כי משלוח מחייב תשלום דמי משלוח.
גם בהמשך, מחירי המוצרים בתפריט מוצגים ללא דמי משלוח.
לטענת המבקשים, דומינו'ס מפירה לכאורה את הוראות חוק הגנת הצרכן, המחייבות אותה לפרסם את "המחיר הכולל" של המוצר, שהוא המחיר שכולל את כל התוספות שהצרכן לא יכול להימנע מלשלם.
כמו כן, מאחר שדמי המשלוח מוסתרים לאורך כל תהליך ההזמנה, צרכנים רבים לא שמים לב שהם מחויבים בדמי משלוח.
בכך, דומינו'ס לכאורה מטעה את הצרכנים. עוד צוין כי במשך שנות פעילותה בישראל דומינו'ס לא גבתה דמי משלוח, והיא החלה לעשות זאת רק לפני כשנה וחצי, כך שהצרכן "התרגל" לכך שהוא לא משלם דמי משלוח – וממילא, בהיעדר כל אינדיקציה ברורה, מניח שלא חל שינוי במדיניות.