למי שייך הסימן הרשום BMX?

יבואן אופני אתגרים ביקש לרשום סימן מסחר מעוצב המכיל את האותיות BMX ולמנוע מאחרים להשתמש בצירוף האותיות. האם רשם הפטנטים קיבל את טענותיו?
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

יבואן של אופני אתגרים BMX ביקש לרשום סימן מסחר מעוצב ברשות הפטנטים, לאחר שנרשם סימן המסחר המעוצב שלו, הוא פנה ליבואנים אחרים בטענה שהם לא יכולים להשתמש בצרוף האותיות BMX.

סגנית רשם הפטנטים מנעה ממנו שימוש ייחודי בצירוף BMX והחליטה כי: "הסימן המבוקש לא ייתן שימוש ייחודי בצירוף המילולי BMX אלא בהרכב הסימן".

בעקבות פנייתו של היבואן אוהב ציון בע"מ, המייבא אופני BMX, לרשום סימן מסחר מעוצב המכיל את האותיות BMX, המייצגות קיצור מקובל לאופניים המשמשים לרכיבה אתגריתBicycle Moto -cross X, בהליך הבחינה היבואן הודיע לבוחנת, שהצירוף שבסימן מצוי בשימוש יצרנים ויבואנים רבים, אך כל אחד מהם מעצב אותו אחרת או מוסיף לו רכיבים.

הסימן המעוצב נרשם. לא חולף זמן רב והיבואן שלח התראות ומכתבים ליבואני האופניים בישראל בטענה שהם מפרים את סימנו, אף שאינם עושים שימוש בעיצוב המסוים.

סחורתם נעצרה במכס. בצר להם, שניים מהם- איתי ברהום ומצמן את מרוץ מילניום בע"מ – הגישו בקשה למחיקת הסימן המעוצב.

תחרות הוגנת

סגנית רשת הפטנטים, ז'קלין ברכה, כתבה בהחלטתה כי יכולתה של הערכאה להשפיע על התנהלות העוסקים בשוק היא מוגבלת.

אך לעתים מגיעה לפתחה ההזדמנות לסייע ולו במעט לתחרות ההוגנת בשוק ואין להתעלם ממנה.

"משבחרו מבקשי המחיקה להגיע להסכם פשרה עם בעל הסימנים, איני מוצאת מקום לקבוע שהתנהלות בעל הסימנים עולה כדי חוסר תום לב המצדיקה את מחיקת הסימנים מן הפנקס. ככל שתוגש בקשה למחיקה בשל רישומם או שימוש בהם בחוסר תום לב, נכריע בשאלה זו. כך או כך, דברים אלו מראים כי נדרשת הבהרה של היקף ההגנה אותם מעניקים סימני המסחר הרשומים", כתבה ברכה בהחלטתה.

עוד הוסיפה בהחלטתה: "נוכח האמור, אני מורה על הוספת הודעת ויתור לפנקס בנוסח הבא וזאת ביחס לשלושת הסימנים: הסימן המבוקש לא ייתן שימוש ייחודי בצירוף המילולי BMX אלא בהרכב הסימן".


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות