כתב אישום: העובדת הסיעודית הכתה את המטופלת הקשישה

נתינה זרה, אזרחית אוקראינה, נאשמת כי במסגרת עבודתה כמטפלת, תקפה את האישה שבה טיפלה, בת 84 הסובלת מאלצהיימר, ובין השאר דחפה מזון לפיה בכוח
נעמה כהן |
אילוסטרציה evanto

לבית המשפט השלום באשקלון הוגש כתב אישום כנגד אזרחית אוקראינה, 44, המייחס לה תקיפה הגורמת לחבלה של ממש של אדם חסר ישע. על פי האישום, במסגרת עבודה כמטפלת תקפה העובדת את הקשישה עליה הייתה אחראית, בת 84 הסובלת מאלצהיימר. בין השאר, מתואר בכתב האישום כיצד הכתה את המטופלת בזמן האוכל, דחפה מזון לפיה בכוח וקיללה אותה. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרה של האישה. במסגרת בקשת המעצר נטען, בין היתר, כי "המשיבה נמצאת בישראל על אשרת סיעוד במטרה לסעוד ולטפל בקשישה חסרת הישע, אך היא תקפה אותה במשך תקופה, כשחסרת הישע לא מסוגלת לספר על כך לאחרים ולמנוע את הפגיעה בה".

מכתב האישום עולה כי מזה כארבע שנים הנאשמת עבדה כמטפלת הסיעודית של קשישה כבת 84 הסובלת בין היתר מאלצהיימר. הנאשמת, מתואר עוד באישום, נמצאת בישראל באמצעות אשרת עבודה בענף הסיעוד, ובתוך כך הייתה אחראית לדאוג לכל צרכיה היומיומיים של המתלוננת.

"תפתחי כבר את הפה"

על אף האמור, כך טוענים בפרקליטות, נהגה לצעוק על המתלוננת, לקלל אותה ואף לתקוף אותה. כך למשל, באחד המקרים הכתה אותה בזמן שהאכילה אותה, ובהזדמנות אחרת האכילה אותה בכוח בכך שתפסה את לסתה של המתלוננת ודחפה את המזון לפיה. בהמשך לכך, צעקה עליה: "תפתחי כבר את הפה מה את לא מבינה זייני לי המוח", והמשיכה לדחוף לפיה מזון בכוח.

כתב האישום מייחס לנאשמת עבירות של תקיפת סתם ותקיפה שגרמה לחבלה של ממש. במקביל לכתב האישום, הגישה עורכת הדין עסיס-לביא, מטעם הפרקליטות בקשה להארכת מעצרה.

במסגרת בקשת המעצר נטען, בין היתר, כי "המשיבה נמצאת בישראל על אשרת סיעוד במטרה לסעוד ולטפל בקשישה חסרת הישע, אך היא תקפה אותה במשך תקופה, כשחסרת הישע לא מסוגלת לספר על כך לאחרים ולמנוע את הפגיעה בה".

___________________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות