עורכת דין הבריחה סמים לאסיר בכלא – מי נידון לעונש חמור יותר?

ביהמ"ש השלום בנתניה גזר על האסיר 14 חודשי מאסר בפועל וקנס של 2,000 שקלים לאחר שהורשע בקבלת סמים מבאת כוחו. האם היא נידונה מאסר ממושך מזה?
גילי סיוון-כהן |
צילום: פלאש 90

עורכת דין הגיעה לבקר פעמיים לקוח בעודו מרצה עונש מאסר בגין הרשעה קודמת, על מנת להעביר לו סמים וחומר אסור, לאחר שנתפסו הסמים הוא התנגד באלימות למעצרו ושופט בית המשפט בנתניה, גיא אבנון, גזר את דינו ל-14 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 2,000 שקלים. אגב, על עורכת הדין שהעבירה את הסמים נגזרו לפני מספר חודשים, 10 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 5,000 שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם אמיר עיסא, שהה בבית הסוהר "רימונים" ובמקביל אדם אחר, העביר לעורכת הדין שיר סנדלר, על מנת ליתן בידה "כסף" אותו תעביר "לבחור". כאשר נפגשה עם אותו אדם, הוא העביר לה אריזה ובה נייר מגולגל, אשר הכיל חומר אסור מסוכן וזאת הגיעה לבית הכלא מסרה לעיסא את החומר תמורת 2981 שקלים.

על פי האישום השני נפגשה עו"ד סנדלר בכפר קאסם עם שניים וזה מסר לה שתי אריזות, האחת הכילה סם מסוכן מסוג חשיש במשל 38.17 גרם, והשנייה סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל 3.48 גרם. עו"ד סנדלר נפגשה עם עיסא בחדר המיועד למפגשי עורכי דין ואסירים ובמהלך הפגישה העבירה אותם לעיסא אשר הכניסם לתחתוניו. לאחר המפגש נערך חיפוש על גופו של עיסא שם הוא תקף שלושה סוהרים שהתקשו להשתלט עליו ונחבלו פיזית במהלך מעצרו.

לא חשב על הנזק

השופט אבנון קבע כי יש בעניינו של עיסא לקבוע מתחם ענישה חמור יותר מזה שנקבע בעניינה של עו"ד סנדלר, זאת מאחר ומדובר במי שהיה נתון במשמורת חוקית בבית הסוהר, וככזה כפוף לכללי התנהגות מחמירים אשר נועדו לאפשר ניהול תקין של שגרת החיים בכלא. הנאשם פעל מתוך אינטרסים אישיים צרים, מבלי להתחשב בנזק שעלול להיגרם כתוצאה ממעשיו.

"עו"ד סנדלר ניצלה אמנם את מעמדה כעורכת דין, אך הנאשם ניצל את הזכות הניתנת לאסירים ולעצורים להיפגש ביחידות עם באי כוחם, לצורך קבלת שירות מקצועי. במעשיו פגע הנאשם הן באוכלוסיית האסירים, הזכאים לקבל ייצוג הולם, והן בציבור עורכי הדין, המגיעים לבתי הסוהר על מנת לבצע את עבודתם", כתב השופט אבנון והוסיף: "הגם שעו"ד סנדלר היא שעברה את דלתות הכניסה לבית הסוהר כשחפץ אסור וסמים בכליה, הנאשם במעשיו היה זה שאיפשר את השלמת ביצוע העבירה, כשקיבל לידיו את הסמים והחפץ האסור. בכך הפך עצמו הנאשם לשותף מלא בביצוע העבירות, בהן אכן הורשע בהתאם להודאתו".

השופט אבנון ציין עוד, כי התנהגותו האלימה של הנאשם כלפי הסוהרים כשאלו הגיעו כדי לעוצרו ולתפוס ממנו את הסמים, אך ממחישה את השפעות הלוואי של ביצוע עבירות סמים בין כותלי בית הסוהר. התנגדות למעצר, מחייבת התייחסות עונשית מחמירה. הנאשם עשה כל שלאל ידו על מנת לחמוק מתפיסת הסמים, והיה נכון לפגוע לשם כך בסובבים אותו, תוך השתוללות והפעלת אלימות בלתי מרוסנת, עד כי שלושה סוהרים התקשו להשתלט עליו, ונחבלו פיזית במהלך מעצרו.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

___________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות