לחצה על הגז במקום על הברקס – כך התרחשה התאונה בכיכר המדינה

לביהמ"ש לתעבורה הוגש כתב אישום נגד אורית סרברניק, 64 מת"א, המייחס לה גרימת מוות ברשלנית של אישה ופציעת אחרים, לאחר שהתנגשה עם רכבה בחנות תכשיטים
נעמה כהן |
זירת התאונה בכיכר המדינה. צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום לתעבורה בבת ים הוגש כתב אישום כנגד אורית סרברניק, בת 64 מת"א, זאת לאחר שתאונת דרכים בה הייתה מעורבת כנהגת, בספטמבר 2022, גרמה למותה של הולכת רגל ולפציעתם של בעלי ועובדי חנות תכשיטים בכיכר המדינה. על פי כתב האישום, התאונה התרחשה לאחר שהנאשמת לחצה על דוושת הגז במקום על דוושת הברקס, והתנגשה בעוצמה בחנות תכשיטים בכיכר. במקביל לכתב האישום מבקשת המדינה לפסול את רישיונה של סרברניק, בטענה כי נהיגתה מהווה סכנה לציבור. "המשיבה", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "אינה מודעת לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

בכתב האישום צויין כי בחודש ספטמבר השנה בשעות הערב סרברניק החנתה את רכבה במפרץ חנייה סמוך לחנות תכשיטים בכיכר המדינה ונותרה לשבת בתוך הרכב המונע יחד עם בנה שישב לידה. בעודה יושבת ברכב, סרברניק לחצה על דוושת הגז ורכבה זינק על המדרכה ופגע חזיתית בבעלת החנות, בבנה ובעובדת החנות שישבו על ספסל כשפניהם לחנות. מיד לאחר מכן, המשיך הרכב ופגע עם חזיתו בעוצמה במנוחה, 36, שצעדה על המדרכה. כתוצאה מהאירוע, נלכדו המתלוננים מתחת לגלגלי הרכב והמנוחה נלכדה בין חזית הרכב לחזית הכניסה לחנות.

"נהיגתה מהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך"

כוחות חילוץ והצלה הוזעקו לזירת התאונה, חילצו את הנפגעים והגישו להם טיפול רפואי ראשוני. מיד בסמוך לכך, הובהלו הארבעה לבית החולים איכילוב, וחרף ניסיונות החייאה ממושכים, מותה של המנוחה נקבע בבית החולים.

כתב האישום מייחס לסרברניק ביצוע עבירות של גרם מוות בנהיגה רשלנית ונהיגת רכב ברשלנות אשר גרמה לחבלה של ממש.

במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה לפסילת רישיונה של סרברניק. במסגרת הבקשה טען עורך הדין שור כי "אופן נהיגתה של המשיבה, אשר נהגה ברכבה ברשלנות חמורה ותוך הפרת חובותיה כלפי המשתמשים האחרים בדרך – יש בהם כדי להעיד כי המשך נהיגתה מהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך, וכי המשיבה אינה מודעת לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

_____________________________________________

עו"ד עדן חג'ג'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות