נקמה בגלל רצח: כתב אישום נגד מבצע פיגוע הדריסה בת"א

במהלך סוף השבוע הוגש לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד עלי חאמד, 31 תושב הרש"פ, שדרס רוכב אופנוע בשכונת פלורנטין כנקמה על רצח בן דודו
אייל חן |
אילוסטרציה envato

במהלך סוף השבוע הוגש לבית משפט המחוזי בתל אביב כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, כנגד עלי חאמד, בן 31, תושב הרשות הפלסטינית, זאת לאחר שביצע בת"א פיגוע דריסה על רקע לאומני-אידיאולוגי, כאשר דרקס רוכב אופנוע בשכונת פלורנטין.

מכתב האישום עלה כי חאמד החליט לבצע מעשה טרור ולפגוע ביהודים כנקמה על מות בן-דודו שנורה בידי כוח צה"לי, לאחר שהיה מעורב בירי לעבר מוצב.

על פי כתב האישום, כדי להוציא את הפיגוע לפועל, נכנס לישראל ברכבו ב-8 בדצמבר השנה, זאת מבלי שהחזיק בהיתר שהייה או ברישיון נהיגה. משהגיע לרחוב אברבנאל בת"א הבחין במתלונן שעמד על מדרכה בסמוך לקטנוע, והחליט לרצוח אותו מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי אך בשל היותו יהודי. בשלב זה האיץ את מהירות נסיעתו, עלה עם רכבו על המדרכה והתנגש במתלונן בעוצמה. בעקבות הפגיעה המתלונן הועף באוויר והוטח על הקרקע, וחאמד המשיך בנסיעתו תוך שהוא גורר את הקטנוע ופוגע בכלי רכב נוספים, עד שנעצר כשהתנגש בעמוד
.
כתוצאה ממעשיו של חאמד נגרמו למתלונן חבלות רבות והוא הובהל לבית החולים איכילוב לצורך קבלת טיפול רפואי. כתב האישום מייחס לחאמד ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל או שהייה בה בניגוד לחוק ונהיגה ללא רישיון נהיגה.

עוד בחדשות: נערים בני 15 ו-16 נאשמים בדקירת התלמיד בנתניה

לבית המשפט השלום לנוער בנתניה הוגש כתב אישום נגד שני נערים כבני 15 ו-16, ולפיו הם דקרו והכו תלמיד בבית הספר בו הם לומדים בנתניה. זאת, אף שלא הייתה להם היכרות עמו. אחד מהם היכה ונגח במתלונן, ולאחר מכן התרחשה הדקירה שהובילה לפציעתו הקשה של התלמיד.

מכתב האישום עלה כי הנאשמים והמתלונן הם קטינים שלומדים בבית ספר באזור השרון, וכי רק לאחד מהנאשמים הייתה הכרות מוקדמת עם המתלונן. באחד הימים במהלך החודש האחרון הנאשמים עברו ליד המתלונן, ולפתע הנאשם שלא הכיר את המתלונן הכה אותו מאחור. כשהמתלונן שאל אותו "מה אתה עושה?" הנאשם נגח בו, והמתלונן בתגובה היכה אותו בפניו באגרופו.

בשלב זה, הנאשם דקר את המתלונן בירך השמאלית באמצעות סכין, ולאחר הדקירה הנאשם השני דחף את המתלונן, הפיל אותו לרצפה, והמשיך להכות אותו באגרופים ובבעיטות בפניו. בהמשך, הראה למתלונן סכין שנמצאת במכנסיו תוך שהוא מדגים תנועת שיסוף על גרונו ואומר לו "אתה מת". בשלב מסוים הגיעו לאזור תלמידים נוספים והשניים עזבו את המקום תוך שהם מאיימים על המתלונן באמצעות תנועות ידיים. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים המתלונן פונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

כאשר שוטרים שהגיעו לביתו של הנאשם שדקר את המתלונן במטרה לתפוס את הסכין ששימשה אותו, מצאו כי הוא מחזיק בחדרו תחמושת ללא אישור. כתב האישום מייחס לשני הנאשמים ביצוע עבירות של החזקת סכין שלא כדין ואיומים, ולאחד מהם מיוחסת גם עבירת נשק.

________________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות