הסדר לנאשם בשימוש במידע פנים – המדינה תדרוש עבודות שירות

ביהמ"ש טרם צפוי לדון בעסקת הטיעון שהוגשה בעניינו של מנחם ויינברג, העומד לדין על מידע פנימי שקיבל הנוגע להנפקות בבורסה של חברות בתחומי הרפואה
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד מנחם ויינברג, המייחס לוויינברג עבירות של שימוש במידע פנים על ידי מי שאינו איש פנים בחברה, זאת במסגרת הסדר טיעון, לפיו וינברג יודה בעובדות כתב האישום, והפרקליטות תטען לעונש של תשעה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות וקנס, ואילו וינברג יטען לעונש של מאסר על תנאי וקנס.

על פי כתב האישום, בשנים 2018-2017 החזיק ויינברג לאורך תקופות ארוכות בניירות ערך של מספר חברות העוסקות בתעשיית מדעי החיים בתחומי הרפואה, ועמד בקשר שוטף עם נושאי משרה בחברות אלה ועם מנכ"ל חברת חיתום והפצה שנתנה שירותים לחברות אלה.

במסגרת קשרים אלה, נטען עוד בכתב האישום, קיבל ויינברג, בשלוש הזדמנויות שונות, מידע פנים הנוגע להנפקות צפויות של החברות, ממי שהיו באותה עת אנשי פנים בחברות. ויינברג עשה שימוש במידע וביצע מכירות של החזקותיו בחברות לפני שהחברות דיווחו על כוונתן לצאת בהנפקה.

מאוחר יותר, ויינברג השתתף בהנפקות האמורות ורכש בהן ניירות ערך בכמות דומה לזו שהחזיק לפני הדיווח של החברות על ההנפקה הצפויה, ובמחיר נמוך יותר מהמחיר בו מכר את המניות קודם לדיווח.

מוקדם יותר השנה נחתם הסדר להפסקת הליכים מותנית בפרשה עם ליאור פייס וחברת רוסאריו שירותי חיתום (א.ש.) בע"מ, בגין חלוקת עמלות הפצה אסורות לויינברג.

על פי ההסדר שילמו רוסאריו עיצום כספי של 450,000 שקלים ופייס שילם עיצום כספי של 200 אלף שקלים ובנוסף גובשה תוכנית אכיפה פנימית בנוגע לעמלות הפצה ואיסור העברתן למי שאינו רשאי לקבלן.

עוד בפלילים: תושב השטחים נאשם בשוד קשישה עיוורת

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש כתב אישום נגד טארק דיב, תושב כפר ביהודה ושומרון, 33, לאחר ששדד באכזריות ניצולת שואה בת 82 מנתניה, עיוורת הנעזרת בכלב נחיה. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו לאור מסוכנותו ונסיבות ביצוע העבירה, לאור יום ברחובות העיר נתניה.

על פי כתב האישום, לפני כעשרה ימים ירדה האישה מהאוטובוס והחלה ללכת לכיוון הבית כשהיא נושאת על כתף ימין תיק ובתוכו בין היתר: שני טלפונים, אחד מהם מסוג איפון, ארנק ובו 100 שקלים, תעודת זהות, תעודת עיוור, 8 כרטיסי רב קו נכה, כרטיס ניצולת שואה, תווי קניה מהסופר, מפתחות ופנקס שיקים.

הקשישה, כבדת ראיה הנעזרת במקל נחיה, גיששה את דרכה לבית כאשר הבחינה, באמצעות המקל, בפח החוסם את דרכה וניגשה להזיזו.

הקשישה הניחה את יד ימין, באמצעותה נשאה את התיק, על הפח על מנת להזיזו. או אז, הגיע הנאשם וצעק לעבר המתלוננת "עזבי עזבי" והכה אותה על ידה.

המתלוננת, אשר חשבה לתומה שמדובר במי שמנסה לעזור לה לפנות את הדרך, הורידה את היד מהפח אז, להפתעתה, חטף הנאשם את התיק בחוזקה מידה, עד שכמעט ונפלה, ונמלט מהמקום, כשהוא מותיר את המתלוננת נסערת וזועקת לעזרה.

בהמשך לכך, חלף הנאשם על פני רכב אשר חנה ברחוב והוא הבחין כי החלון האחורי של הרכב מעט פתוח, הכניס את ידו ואת פלג גופו העליון לרכב, וגנב ממנו תיק ובו בין היתר: דרכון, תעודת זהות, רישיון נהיגה, 5,000 שקלים במזומן, משקפי שמש, ושרשרת כסופה עם תליון של כפית והמשיך בהליכה מהמקום.


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות