רמאות בבדיקה סרולוגית: הונה הורים וגרף לכיסו כספים

תושב בת ים, 38, נאשם כי הקים עסק מהדם שלו. ע"פ האישום נגדו הוא גבה 400 שקלים מהורים, אך במקום לשלוח לבדיקה את דם הילדים, שלח שוב ושוב דגימות שלו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

אומנם כבר לא צריך תו ירוק, אך בימים האחרונים הוגש כתב אישום, בגין קבלת דבר במרמה, נגד תושב בת ים בן 38, שעשה עסק מהדם שלו, כאשר הבטיח בדיקות סרולוגיות תקינות לילדים תמורת 400 שקלים וכל פעם שלח את הדם שלו לבדיקה.

על פי כתב האישום, החזיק הנאשם בתעודת הסמכה לשאיבת דם ורידי והוא חתם הסכם להעברת דגימות למעבדה בינו ובין תאגיד הבריאות ליד המרכז הרפואי שמיר. במסגרת ההסכם, התחייב הנאשם לבצע בדיקות מעבדה מסוג PCR לזיהוי נגיף הקורונה וכן בדיקת נוגדנים לנגיף הקורונה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לאחר שנחתם ההסכם הוא פרסם עצמו כמי שמבצע לילדים בדיקות סרולוגיה תקינות בתמורה לכ-400 שקלים. במשך חודש נטל הנאשם דם מאצבעם של ילדים מתחת לגיל 12, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו. לאחר מכן, זרק את המבחנה עם הדם שנטל מהילדים, שאב את דמו לתוך מבחנה אחרת והדביק עליה מדבקה עם פרטי הילדים באופן שנחזה להיות בדיקה תקינה שנדגמה מהקטינים. תמורת כל בדיקה סרולוגית גבה הנאשם בין 200 ל-400 שקלים. בהמשך, העביר הנאשם, בעצמו או באמצעות אחר, את המבחנות ל"אסף הרופא". בבדיקות הסרולוגיה שנערכו למבחנות הכוזבות נמצאו הילדים כבעלי רמת נוגדנים המזכה אותם בקבלת "תו ירוק".

בסך הכל עלה כי הנאשם נטל מילדים 32 דגימות כוזבות וקיבל במרמה סך כולל של 9,750 שקלים ב-20 מקרים שונים, בכתב האישום צוין כי את כל המעשים ביצע הנאשם "בכוונה ליצור מצג כוזב שבדיקותיו יוצאות חיוביות לנגיף קורונה, מספקות "תו ירוק", וכך להגדיל את קהל לקוחותיו ואת הביקוש לבדיקות על ידו".

עוד בחדשות: ענישה לחוקרים פרטיים שפעלו בניגוד לדין

ועדת המשמעת של החוקרים הפרטיים, גזרה התליית רישיון על תנאי לשנה לשני חוקרים פרטיים, שהועסקו על ידי חברה שחשדה בעובדת שהיא מועלת בכספים, לאחר שהשניים פעלו לא כדין ובניגוד לתקנות האתיקה כלפי הנחקרת והבליטו את עברם בשירות המדינה. הוועדה גם הטילה על השניים הוצאות בשל ניהול הגנה טורדנית וקנטרנית. לעמדת חברי הוועדה, בפעולותיהם, התנהגו הנאשמים "באופן שאינו הולם את המקצוע ובניגוד להוראות היסוד בתקנות האתיקה… תוך יצירת מצג כאילו הם חוקרים מטעם הרשויות. כל זאת בניגוד לדין".

ועדת המשמעת שלפי חוק החוקרים הפרטיים, הרשיעה את שני החוקרים הפרטיים, אשר חקרו עובדת של חברה מסחרית בחדר ישיבות וניהלו מולה חקירה תוקפנית. את החוקרים שכרה החברה בה מועסקת העובדת, בחשש למעילה בכספי החברה. החוקרים לא בחלו באמצעים ותוך כדי דפיקות על שולחן, הרמת קול וויכוח קולני, הם הציגו עצמם כחוקרים מטעם החברה והבליטו את עברם כחוקרים בשירות המדינה. נדגיש, כי תקנות החוקרים הפרטיים העוסקות באתיקה, אוסרות על הבלטה של עברו של החוקר בשירות המדינה ואף מחייבות את החוקר הפרטי להציג עצמו כחוקר פרטי.

___________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות