16 אלף שקלים קנס לדייגים שדגו בניגוד לחוק

שני תושבי צפון הורשעו בדייג לא חוקי באזור ללא היתר ובכך שפגעו בערכי טבע מוגנים. הם נידונו לקנסות כספיים ולמאסר על תנאי למשך 3 חודשים
דנה לווינסקי |
דייג (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בית משפט השלום בחיפה גזר על שני תושבי הצפון קנסות כספיים מצטברים על סך 16 אלף שקלים ומאסר על תנאי ל-3 חודשים יחד עם התחייבות גבוהה להימנע מעבירות, זאת לאחר שהשניים הורשעו בכך שעסקו בדיג לא חוקי באזור ללא היתר ופגעו בשמורה, בערכי טבע מוגנים והחזיקו ערכי טבע מוגנים.

על פי כתב האישום, השניים נכנסו לשמורה טבע ימית ראש הנקרה על אופנוע ים ועסקו בדייג לא חוקי של דגים המוגדרים כערכי טבע מוגנים בסמוך לאי נחליאלי. השניים עשו זאת באמצעות ציוד דיג ודגו 3 דגים מסוג דוקרנית אדומה (לוקוס). על פי כתב האישום עם סיום הדיג הפליגו הנאשמים לאזור מדרון ההורדה של כלי השייט הנמצא מדרום לשמורה, אחד הנאשמים ירד לחוף, שם המתין לו רכב אליו היתה רתומה עגלה לגרירת אופנוע ים ואילו הנאשם השני המשיך להפליג לכיוון חוף הים הסמוך ועם הגיעו לחוף הוא ניסה להחביא את הדגים בחוף.

על פי כתב האישום הדייגים דגו בשמורה, פגעו בה ובערכי טבע מוגנים, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק ברשות הטבע והגנים טענו כי שמורת ראש הנקרה הינה שמורה ייחודית ובעלת ערכיות אקולוגית משמעותית. לדיג לא חוקי בשמורה זו השלכות קשות אפשריות וביניהן: הרס בתי גידול ימיים והפחתה משמעותית בשכיחות אוכלוסיות דגים וחסרי החוליות וענישה רצינית תוביל להרתעה המיוחלת כלפי עבריינים סביבתיים פוטנציאלים.

כאמור בית המשפט, גזר קנס כבד כולל גם את חילוט הציוד היקר של אמצעי הדיג. במקרה נוסף על דייג שדג באופן לא חוקי והעלה גם סרטונים המעודדים דיג בשמורה, הוטל קנס של 16 אלף שקלים לצד רכיבי ענישה נוספים.

ירה על רכב ובו שני פעוטות: "ניצלו בנס"

עוד בחדשות: לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד מוחמד סעדי, בן 36 תושב בסמת טבעון, בגין חבלה בכוונה מחמירה ועבירות בנשק זאת לאחר שירה על רכב שהיו בו שני תינוקות ש"רק בנס לא נפגעו". במקביל להגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להאריך את מעצר הנאשם עד לתום ההליכים, על רקע העבירות החמורות המיוחסות לו ונסיבות ביצוען.

על פי כתב האישום שהוגש הגיעו המתלוננים בעל ואישתו ובניהם שני תינוקות בני שנה ושנתיים ברכבם אל ביתם שביישוב בסמת טבעון. באותה העת, הגיע הנאשם ברכב למקום, על מנת לפגוע במתלוננים, כשהוא מחזיק אקדח חצי אוטומטי. בעוד המתלוננים יוצאים מרכבם ועוד בטרם הוציאו את ילדיהם מהרכב, ירה הנאשם, בעודו יושב ברכב וממרחק של מספר מטרים, שישה כדורים לעבר המתלוננים, ונמלט מהמקום.

כתוצאה מהירי, נפגעה האישה ברגל מירי ונפגעה בחזה מרסיסים והובלה לבית החולים, שם טופלה, אושפזה ונותחה.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל לכתב האישום, הוסיפה הפרקליטות כי ״מדובר בעבירת אלימות חמורה, שנעשתה תוך שימוש בנשק חם, וגרמה לפציעתה של המתלוננת, כל זאת שעה שילדיהם של המתלוננים שוהים ברכב כל אותה העת, ורק בנס לא נפגעו כתוצאה מהירי".

__________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות