המדינה נגד פאינה קירשנבאום: "החזירי 5 מיליון שקלים"

בתביעה אזרחית, שהגישה הפרקליטות, נדרשת סגנית השר לשעבר להשיב כספים שהוצאו מקופת המדינה בעקבות "הבטחות השוחד": "קידמה את טובתה על חשבון הציבור"
גילי סיוון-כהן |
פאינה קירשנבאום בבית המשפט, במתן גזר הדין. צילום: פלאש 90

הפרקליטות https://obiter.co.il/79666/הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה אזרחית בסך 6 מיליון שקל נגד סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום ומנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, בה הם נדרשים להשיב למדינה את הכספים שהוצאו מקופתה בעקבות הבטחות השוחד בהן הורשעו.

בתביעה נתבעת קירשנבאום להשיב כ-5 מיליון שקל, וכהן נתבע להשיב כמיליון שקל.

"מדובר באחת מפרשות השחיתות החמורות, רחבות ההיקף והמסועפות ביותר שנודעו במחוזותינו", נכתב בתביעה.

"הנתבעים פעלו באופן שיטתי, מתוחכם וערמומי, במסגרת מספר רב של פרשות, על מנת לקדם את טובתם ורווחתם האישית על חשבון כספי הציבור, תוך רמיסת האינטרס הציבורי והמנהל התקין".

כזכור, במרץ אשתקד הורשעה סגנית השר לשעבר קירשנבאום בעבירות רבות של שוחד, הלבנת הון, מרמה, עבירות מס, הפרת אמונים ועוד ואילו כהן הורשע בעבירות רבות של שוחד, הלבנת הון ועוד. בהכרעת הדין נקבע שקירשנבאום ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של מפלגת "ישראל ביתנו", ונטלה נטלה מכספי הציבור כ-2 מיליון שקל, ואילו רמי כהן ניצל את קשריו במפלגה ולקח בין היתר שוחד של כ-99 אלף שקל מאיגוד הכדורסל וביקש מעמותה נוספת סכום של 100 אלף שקל.

לאחר דיון בערעורים שהגישו, הועמד עונשה של קירשנבאום על 7.5 שנות מאסר בפועל; קנס כספי בסך 500 אלף שקלים ועוד.

על כהן נגזרו מאסר בפועל למשך 18 חודשים; קנס כספי בסך של 180 אלף שקלים ועוד. בימים אלה מרצים הנאשמים את תקופת מאסרם.

"מפרשות השחיתות החמורות במחוזותינו"

במסגרת הפרשות בהן הורשעה קירשנבאום נקבע, כי היא הפיקה רווחים כתוצאה מהפרת חובת האמון שלה בדמות כספי השוחד אותם שלשלה לכיסה.

על כן, נטען כעת בתביעה הנגררת להרשעה בפלילים, בנסיבות המקרה יש לשלול ממנה רווחים אלה שצמחו לה כפירות באושים מעסקאות השוחד.

בנוסף, קירשנבאום התעשרה שלא כדין, תוך ניצול תפקידה ומעמדה הציבורי והפוליטי ובשל כך היא חייבת למסור לידי המדינה את כספי השוחד האסורים.

עוד צוין בתביעה, כי קירשנבאום קיבלה כספי שוחד בעבור העברת כספי ציבור, תוך הצגת היצג כוזב כלפי המדינה לפיו פעולתה נעשית משיקולים ענייניים, אולם בפועל פעולתה הוכוונה ע"י מניעים פסולים, כאשר היא יודעת כי המצג אותו היא מציגה הוא שקרי.

בתביעה נאמר, כי כתוצאה ממעשיהם של השניים, הוצאו כספים מקופת המדינה שלא כדין ונגרמו למדינה נזקים כבדים.

"לאור חומרת הפרשיה והנזק שנגרם למדינה", נכתב בתביעה, "המדינה האמונה על הגנת הקופה הציבורית, מחויבת לפעול להשבת הכספים, לצמצום הנזק שנגרם לה ולהרתעה כלכלית כלפי הנתבעים. עוד צוין בתביעה, כי מדובר באחת מפרשות השחיתות החמורות, רחבות ההיקף והמסועפות ביותר שנודעו במחוזותינו. הנתבעים פעלו באופן שיטתי, מתוחכם וערמומי, במסגרת מספר רב של פרשות, על מנת לקדם את טובתם ורווחתם האישית על חשבון כספי הציבור, תוך רמיסת האינטרס הציבורי והמנהל התקין".


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות