למה תושב רהט החליט לבצע פיגוע דריסה בחייל?

ע"פ כתב האישום שהוגש נגד אמיר אלקרינאוי לביהמ"ש המחוזי הוא הוביל משאית לב"ש, ובליבה של העיר דרס לאור יום ובכוונה חייל צה"ל. מדוע עשה זאת?
דניאל בן חמו |
תיעוד: פסול נהיגה יצא מתחת המשטרה ועלה על הרכב
נהג אוטובוס, ארכיון

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד אמיר אלקרינאוי, בן 39 מרהט בגין מעשה טרור – ניסיון לרצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שדרס לאור של יום ובטבורה של עיר את המתלונן שהיה לבוש במדי חיל האוויר של צה"ל. הרקע לאירוע, כך לפי הפרקליטות, הוא כעסו של אלקרינאוי על טיפול המשטרה באירוע בו הותקף, ועל כן החליט לבצע פיגוע.

מכתב אישום עלה כי יומיים לפני הפיגוע, הוביל אלקרינאוי משאית לבאר שבע והעמיד אותה באופן החוסם גישה לחניה. באותה שעה הגיע ר.ר למקום וצפר לאלקרינאוי על מנת שיזיז את רכבו, משראה שהוא לא מגיב ירד מרכבו ודפק על דלת המשאית, אז פתח אלקרינאוי את הדלת אמר לר.ר "מה אתה דופק על הדלת" וירק עליו, בתגובה אמר לו ר.ר "יערבי זבל, מגיע לך כדור בראש". לאור האמור, ירד אלקרינאוי מהמשאית לכיוונו של ר.ר, שאל אותו "למה ככה? תוציא את האקדח", בתגובה עזב ר.ר את המקום. בשלב זה החל אלקרינאוי לצלם סרטון, תוך שהוא מתעמת עם ר.ר ומטיח בו כי איים עליו שיירה בו עם אקדח, במענה ענה לו ר.ר, בין היתר, כי הוא "ערבי שקרן", התקשר למשטרה וביקש שיגיעו למקום. לאחר מספר דקות, הגיעו שוטרים למקום, ומכיוון שאלקרנאוי התעקש להגיש תלונה, עוכבו השניים לחקירה.

בסיום חקירתו במשטרה, אלקרנאוי, כעס על טיפולה של המשטרה באירוע, נכנס לחשבון הטיקטוק שלו, והעלה סרטון בו פנה לאזרחי המדינה הבדואים ואמר, בין היתר: "אתם צריכים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום, כל אחד צריך לשמור על עצמו, אנחנו כאן במדינה גזענית… אף אחד שלא יחכה למשטרה, לא מחכה שאם יקבל איומים כמו שאני קיבלתי ושחררו את הבן אדם,.. אנחנו אם תכבדו אותנו נכבד אתכם, לא תכבדו אותנו אתם תסבלו, אתם תסבלו, זה לא איום אבל אנחנו, על עצמנו, על הכבוד שלנו ועל החיים שלנו, ועל הכבוד אנחנו מוכנים לוותר על החיים שלנו". ברקע הסרטון, כתב "מזהיר כל בדואי שיהיה זהיר ולא להמתין למשטרה שתומכת באזרחים היהודים קח את מה שמגיע לך שיש כבוד החיים זולים".

תיעוד בטיקטוק

למחרת, האירוע, העלה אלקרנאוי לטיקטוק את הסרטון המתעד את האירוע עם ר.ר, כאשר ברקע הסרטון כתב: "כל בדואי שיהיה זהיר וייקח את מה שמגיע לו בידו כי המשטרה הגיעה ולא עשתה לו כלום". בסרטון נוסף שהעלה באותו היום אמר, בין היתר: "… אני לא מפחד יבוא הזמן שאני אקח את המגיע לי וכולם יראו את הסרטון אינשאללה יגיע לשב"כ ולממשלה… הכבוד שלנו בארץ הזו החיים יהיו זולים עבורו… אני מדבר על החיים שלי אבל אם החיים שלי ילכו לא אכפת לי אבל בצדק ולא בשקר…". ברקע הסרטון כתב הנאשם: "האינטרס שלכם לא על הגב שלי כשמדובר בכבוד החיים זולים".

בעקבות המתואר, גמלה בליבו של אלקרנאוי החלטה לבצע מעשה טרור – להוציא אל הפועל פיגוע דריסה נגד אזרח ממוצא יהודי ולגרום למותו, וזאת מתוך מניע לאומני ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. ב-24 בנובמבר, בשעות הבוקר יצא אלקרנאוי מביתו לכיוון בית הספר הטכני של חיל אוויר בבאר שבע, במטרה להוציא אל הפועל את הפיגוע. באותה השעה צעד מ. לכיוון ביה"ס הטכני בו הוא לומד. אז הבחין אלקרנאוי במ. מסיים לחצות את מעבר החצייה, בשלב זה החליט הנאשם לדרוס אותו ולגרום למותו. לאור האמור הסית, אלקרנאוי את רכבו בחדות האיץ את מהירות נסיעתו ועלה עם רכבו על המדרכה עד שפגע בעוצמה רבה במ.

על פי האישום, לאחר נפילת מ. אל הכביש, המשיך אלקרנאוי בנסיעה תוך שהוא מותיר את מ. שרוע על הכביש כשהוא פצוע ומדמם. מ. ניסה לקום על רגליו אך בשל הפגיעה שנגרמה לו נפל חזרה על הכביש, לאחר כ-200 מטרים עצר אלקרנאוי את רכבו, ירד ממנו ונשכב על הכביש עד שהגיעו שוטרים וכוחות הצלה למקום. כתוצאה ממעשיו של אלקרנאוי פונה מ. לבית החולים "סורוקה", לצורך קבלת טיפול.

______________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות