ביקש לרכוש מטבעות וירטואליים ונשדד באכזריות

מר ישראל לשעבר, אילן סובלוב, מסתבך: כתב אישום מייחס לו שוד של כ-80 אלף שקל מאדם שביקש לרכוש ביטקוין. בעבר הורשע בהפרעה לשוטר ובהדחת קטין לסמים
גילי סיוון-כהן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

מר ישראל לשעבר, אילן סובלוב, בן 27 מקדימה צורן, ממשיך להסתבך. היום (יום ב') הוגש נגד סובלוב כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז לצידם של שני צעירים וצעירה נוספים, ירין דניסוב, משה ג'רבי ונער בן 16. כתב האישום מייחס לארבעה ביצוע שוד של כ-80 אלף שקלים, של אדם שהיה אמור לקנות לקנות מטבעות וירטואליים.

מכתב האישום שהוגש עלה, כי בזמן שהיה על סובלוב לשהות במעצר בית במסגרת תיק אחר שהתנהל בעניינו, ביצע שוד יחד עם שלושת הנאשמים. הוא פנה למתלונן באפליקציית הוואטספ על מנת לבצע איתו עסקה למכירת מטבעות וירטואליים בתמורה לכסף מזומן כשהוא מציג את עצמו כ"אדווה". לאחר מכן, פנה אילן לנער ויחד תכננו את השוד כך שיפגשו הנאשמים עם המתלונן בתל מונד, ירססו עליו תרסיס גז פלפל וימלטו מהמקום עם המזומן וללא תמורה.

כדי להוציא את התוכנית לפועל, פנה הנער למשה והציע לו להצטרף אליו, לסובלוב ודניסוב בביצוע השוד בכך שיביא את רכבו, וג'רבי הסכים. לאחר התכנון, פנה סובלוב למתלונן וקבע איתו מועד לביצוע העסקה בתל מונד. במועד שנקבע, הגיעו הארבעה ברכבו של משה למקום המפגש, ובסמוך לכך, הגיע המתלונן ברכבו עם תיק בו כ-80 אלף שקלים.

סובלוב ודניסוב, נטען בכתב האישום, נכנסו לרכב המתלונן כך שסובלוב ישב במושב הנוסע ודניסוב במושב האחורי, בשלב מסוים, ירין יצאה מהרכב ואז, ניסה סובלוב לחטוף מהמתלונן את התיק עם הכסף, תוך שהוא מרסס את פניו בתרסיס גז פלפל. אך המתלונן משך את התיק ונמלט בריצה מרכבו. ג'רבי והנער ראו את המתרחש, יצאו מהרכב וכולם החלו לרוץ אחריו כשאחד מהם מרסס אותו בגז הפלפל. בשלב המסוים המתלונן השליך את התיק עם הכסף לחצר בית קרובה ונמלט מהמקום. סובלוב נכנס לחצר, לקח את התיק והארבעה נמלטו מהמקום כשהכסף בידם.

ממשיך להסתבך

לאחר חקירה של משטרת שדות במרחב שרון, הצליחו החוקרים לעלות על עקבותיהם של ארבעת הנאשמים ועצרו אותם לחקירה במהלכה, הנער בן ה-16 הודה כי סיפר לג'רבי, כי הוא מבקש שיצטרף אליהם לביצוע השוד ועל כך שהציע לו לקבל על כך כסף. עוד עלה מהחקירה כי הנער הפליל את סובלוב ודניסוב בתכנון ביצוע השוד ובביצועו.

כמו כן, הוא תאר כיצד תפקידה של דניסוב היה לדבר עם המתלונן על מנת שיסבור כי מדובר בבחורה ולא יחשוד. כמו כן בידי חוקרי תחנת שדות, היה התכתבויות מפלילות בין סובלוב לנער מהן עלה כל תכנון אירוע השוד, לפיו – סובלוב מתאר בפניו כיצד ישדדו את המתלונן והנער מציע לצרף את גרבי לצורך מימוש תוכנית השוד. סובלוב גם ציין בפני הנער קטין כי הוא ירסס את המתלונן בפניו או יפגע בו באמצעות אגרופן או עם שוקר.

זה לא פעם ראשונה שמר ישראל לשנת 2015, עד גיל 21 מסתבך, בבקשת המעצר אותה הגישה הפרקליטות עלה כי הוא הורשע בשנת 2017 בגין ביצוע עבירה של הפרעה לשוטר והדחת קטין לסמים מסוכנים ונגזרו עליו 6 חודשי עבודות שירות. כמו כן, רק לפני כחודשיים, הוא הורשע בבית משפט השלום בנתניה בביצוע ריבוי עבירות של הסגת גבול פלילית, איומים, פגיעה בפרטיות ועוד. בהליך זה טרם ניתן גזר הדין, ובמסגרתו שוחרר סובלוב ממעצר בפיקוח אלקטרוני למעצר בית מלא בפיקוח אנושי של מי ממפקחיו, אך על פי כתב האישום הוא יצא מביתו.

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להותיר את סובלוב במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "דהיינו", נכתב בבקשת המעצר, "עיננו הרואות כי מדובר במשיב שמהתנהלותו עולה מסוכנות אינהרנטית – וממשית: הגם שהורשע בעבירות פליליות בעברו, והגם שאך לפני כחודשיים בלבד הורשע בעבירות פליליות חמורות ולאחר שתנאי מעצרו בהליך זה הוקלו לאחרונה ביצע את – העבירות המיוחסות לו בכתב אישום זה בעודו מצוי בתנאי מעצר בית".

______________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות