מה העונש לנהג המונית שהשתולל בשדה התעופה?

ביהמ"ש השלום בת"א אסר על נהג מונית שלא נשמע לנהלי השדה, הורחק מנתב"ג עד יולי 2023: "יוכל להגיע רק לצורך טיסה, ורק באותו היום"
גילי סיוון-כהן |
מונית בנתב"ג. צילום: פלאש90

נמל תעופה בן גוריון, הפך להיות תוהו ובוהו של מוניות והרשויות מנסות למגר את תופעת הבריונות והמריבות הטריטוריאליות. שופט בית משפט השלום בתל אביב, רז נבון, אסר על נהג מונית שהפר את ההוראות, להיכנס לתחומי נמל התעופה בן גוריון עד לתום תקופת ההרחקה המנהלית שנקבעה בעניינו, ביולי 2023, אלא לצורך טיסה על פי כרטיס טיסה בתוקף לאותו יום.

כאמור ברשות שדות התעופה מנסים למגר את הפעילות של מספר נהגי מוניות אשר נוהגים בבריונות, אי ציות לחוק, אי שמירה על סדר הציבורי ולחוקי התנועה בנמל התעופה בן גוריון, מדובר במספר נהגי מוניות אשר פוגעים בסדר הציבורי ובשם הטוב של נהגי המוניות ובשמה של מדינת ישראל אותם נהגי מוניות, פועלים באופן בלתי הולם, בשידול נוסעים, בסירוב להפעלת מונה ובהפקעת מחירים מהנוסעים היוצאים מנמל התעופה בן גוריון.

אין כניסה

כעת פנתה הרשות לבית המשפט. בבקשה שהוגשה לשופט, נטען כי הנהג הפר את צווי ההרחקה שניתנו לו על ידי הרשות, כשהפר באופן סידרתי את הוראות וכללי הרשות ואת צווי הרחקה שהוצאו נגדו. הוא נהג בבריונות, שידל נוסעים, עקף את תור המוניות, תוך נפנוף בחופש העיסוק שלו, וכל זאת תוך פגיעה באינטרס הציבורי ובבטיחותם של הנוסעים.

הרשות הרחיקה אותו עד לחודש יולי 2023 וביקשה מבית המשפט להורות לו בפסק דין שלא יכנס לנתב"ג עד לתום תקופת ההרחקה. כאמור, השופט רז נבון קבע בפסק הדין כי רשות שדות התעופה תוכל לאסור על הנהג את הכניסה לשערי נמל התעופה בן גוריון, ואף תוכל לפנות למשטרה, לאכיפת פסק-הדין היה ויסתנן לנתב"ג בדרך כלשהי.

בעקבות פסק הדין, ברשות יבחנו עבודה משותפת ושימוש בכלים משפטיים משותפים הכוללים קנסות על נסיעה ללא אישור, צווי הרחקה מנהליים, יבחנו הפרת תנאי הרישיון של המונית המאפשרת למפקח על המוניות להתלות את הרישיון של המונית ורישיונו האישי של הנהג. נהגים אשר יבצעו עבירות של בריונות הן בכביש והן באולמות בנתב"ג יקנסו ויועמדו לדין וכן יינתנו דוחות תנועה לנהגים המסכנים את העוברים בדרך – דוחות בהן הנקודות הנזקפות לנהג גבוהות.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רז נבון

____________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות