אלימות מגיל צעיר: נערים שדדו באכזריות בן 15

המדינה הודיעה לביהמ"ש כי בכוונתה להעמיד לדין 5 קטינים ששדדו באלימות, כשהם חמושים באקדח, נער אחר ברחובות אשדוד. במקביל תוגש בקשה להאריך מעצרם
אייל חן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

לפשע אין גיל: לבית המשפט באשקלון הוגשה הצהרת תובע – נגד 5 נערים בני 17-16, שנעצרו 'על חם' לאחר ביצוע שוד אלים כשברשותם אקדח טעון, קורקינטים חשמליים גנובים ורכב משוכפל. במקביל לכתב האישום, תבקש המדינה להאריך את מעצרם של החמישה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

לפני כשבועיים, בשעות הלילה, התקבל במוקד המשטרה דיווח על נער כבן 15 שהותקף באלימות קשה באשדוד, ע"י מספר אנשים ששדדו ממנו את הקורקינט החשמלי ונמלטו. הנער נזקק לטיפול רפואי.

שוטרי תחת אשדוד שהחלו לבצע סריקות נרחבות אחר החשודים, איתרו באזור מחלף עד הלום רכב ובו 5 חשודים, שנעצרו בחשד למעורבות באירוע השוד האלים. בחיפוש שערכו השוטרים ברכבם, נתפסו אקדח טעון, סכינים, קורקינטים חשמליים החשודים כגנובים וכן לוחיות הרכב שאינן תואמות לסוג הרכב.

במהלך חקירת המשטרה, התחזק החשד כי אחד הקורקינטים שייך לקורבן לאחר שזיהה אותו. כלל החשודים, נערים בני 16 ו-17 מבת ים נחקרו בתחנת אשדוד בחשד לשוד, החזקת נשק, החזקת רכוש גנוב וזיוף סימני רכב, והוגשה נגדם הצהרת תובע בבימ"ש השלום באשקלון, שהאריך את מעצרם עד הבוקר בו צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

כמה זמן לוקח לבטל כתב אישום על שבירת מראת רכב?

נתין אריתריאה הועמד לדין לפני כ-4 שנים על שבירת מראת רכב. לאחר 29 ימי מעצר ו-21 דיונים בביהמ"ש – התיק בוטל . כך נראה בזבוז מיותר של כספי ציבור.

על פי כתב האישום בחודש מרץ 2019, אותו נתין זר הלך ברחוב ושבר מראה של רכב הוא הואשם בסוף שנת 2020 על ידי יחידת התביעות בהיזק לרכוש במזיד – בעל הרכב סיפר כי הוא הבחין בו ללא כל סיבה, שובר את המראה של רכבו באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, הוא אמר לו לעצור ולחכות למשטרה שהוא הזעיק, הנאשם הקשיב לו ובמשך כ-20 דקות ישב עד שקם והלך משם מאחר והמשטרה לו הגיע, רק כעבור זמן מה הגיעו השוטרים ותפסו אותו ברחוב סמוך.

לפני כשבועיים התקיים דיון נוסף בעניינו של הנאשם, שם ציין הסנגור כי הוא סבור שיש לו בעיה נפשית, השופטת בדקה עם התובע המשטרתי האם הם עומדים על המשך ניהול התיק והתובע המשטרתי ציין לאחר בדיקה כי הם עומדים על ניהול התיק, אולם לאחר בדיקה נוספת לאור הערות השופטת נעה תבור הודיעו על חזרה בהסכמה מכתב האישום.

השופטת תבור, שביטלה את התיק, ציינה בהחלטתה כי הנאשם שהה במעצר בעקבות צווי ההבאה, תקופה מצטברת של 29 ימים. תקופה משמעותית ביחס לעונש שהיה צפוי, לו הורשע בביצוע העבירה.

__________________________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות