כתב אישום: יידו אבנים על רכבי הסעות

הפרקליטות העמידה לדין 5 צעירים מירושלים, בהם 4 קטינים, בעבירות של טרור וניסיון חבלה לאחר שניסו לפגוע ברכבי הסעות של יהודים בסילוואן
אייל חן |
יידוי אבנים, צילום ארכיון: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד מוחמד עבאסי, 18, וארבעה קטינים נוספים כבני 16, תושבי ירושלים, וזאת לאחר שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבי הסעות המסיעים יהודים בסילוואן.

על פי כתבי האישום שהוגשו, במהלך חודש ספטמבר ואוקטובר יידו הנאשמים, כשהם עוטים על עצמם חולצות כרעלות לפניהם, בקבוקי תבערה ואבנים לעבר רכבי הסעות המסיעים באופן מאובטח יהודים המתגוררים במקום. כתוצאה ממעשיהם ניזוקו רכבי ההסעות.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, מעשה טרור של ניסיון הצתה בצוותא, פעולה בנשק למטרות טרור בצוותא, ניסיון חבלה במזיד בצוותא והתפרעות.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

עוד בכותרות: 20 חודשי מאסר למסיע שב"ח

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר על בעלים של חברת הסעות ומנהלה עונש של 20 חודשי מאסר וקנס של 30 אלף שקלים לאחר שהורשע בהתאם להודאתו בכתב אישום מתוקן בשני אישומים של הסעת שלושה תושבים זרים או יותר.

הנאשם הוא בעלים ומנהל של חברת "רובא טיולים והסעות בע"מ" על פי כתב האישום בפעם אחת הסיע הנאשם באוטובוס בכביש מס' 57 – שישה עשר שוהים בלתי חוקיים (תושבי שטחי הרשות הפלסטינית שלא קיבלו היתר כניסה לישראל), אותם אסף לאחר שנכנסו לתוך שטח מדינת ישראל מנקודה הסמוכה למחסום. על פי האישום השני הסיע הנאשם באוטובוס בכביש מס' 57 – שבעה עשר שוהים בלתי חוקיים, כנגד תשלום בסך 500 שקלים.

השופט אבנון ציין בהחלטתו כי הסעתם של תושבים זרים שאין בידיהם אישור שהייה ועבודה בישראל, מהווה פגיעה בזכותה של המדינה לקבוע את הבאים בשעריה, אך חמור מכך, עלולה לסכן באופן ממשי את שלומו של הציבור וביטחונו. בענייננו מדובר בנאשם שהסיע בכל אחד מהאישומים כמות גדולה מאוד של שוהים בלתי חוקיים, במידה המקימה משנה חומרה למעשיו, ומעצימה עשרות מונים את פוטנציאל הנזק הגלום בהם.

"המניע למעשים – מצוקה כלכלית, לבטח איננו מהווה שיקול לזכותו, אלא מחזק את התובנה שהנאשם ביצע את מעשיו לאחר שיקול דעת, והעדיף את טובתו האישית תוך גרימת סיכון משמעותי לציבור והנאשם גבה כסף מהנוסעים, משמע, ביצע מעשה עבירה מובהק בכסות של נהיגה מסחרית באוטובוס המשמש את החברה שבבעלותו", כתב השופט אבנון בגזר הדין.

_______________________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות