35 מיליון שקלים אושרו לעובדים בביה"ד לעררים על מענקי הקורונה

דוח פעילות בתי הדין לשירות התעסוקה בענייני קורונה מעלה כי במהלך שנת 2021 נידונו ערעורים של 270 עודים ונסגרו תיקים בעניינם של 4,705 עובדים
גילי סיוון-כהן |
מחסום משטרתי, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדוח פעילות בית הדין לעניין שירות התעסוקה – קורונה לשנת 2021 עולה כי סה"כ תיקים (בקשות ערעור) שנפתחו בבית הדין בשנה זו עומד על 35 (בעניינם של 270 עובדים) וכי נסגרו בסך הכל 183 תיקים שנסגרו (בעניינם של 4,705 עובדים).

סכום המענק המוערך שאושר בהחלטות בית הדין לעניין שירות התעסוקה – קורונה עמד בשנת 2021 על סך כולל של 35.3 מיליון שקלים.

בשנת 2021 נפתחו 3,722 תיקי ערר חדשים והסתיים הטיפול ב-3,833 תיקים, כך עולה מדוח הפעילות של בתי הדין לאוכלוסין והגירה לשנת 2021.

הדוח כולל סקירה על פעילות בתי הדין לעררים ובתי הדין לביקורת משמורת המשמשים ערכאת ערר על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה בתחומי הגירה, מקלט ומעמד בישראל.

בנוסף, הדוח כולל סקירה על פעילות 'בית הדין לעניין שירות התעסוקה –קורונה', המשמש ערכאת ערר על החלטות שירות התעסוקה בעניין מתן מענקים למעסיקים שהחזירו עובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בשל נגיף הקורונה.

בבחינת מדד ה-CR, המדד המקובל לבדיקת קצב הטיפול בתיקים, מספר התיקים שהטיפול בעניינם הסתיים היה גבוה ממספר התיקים שנפתחו, כ-103%.

מרבית התיקים בשנה החולפת היו בנושא מקלט (41%), בקשות לאיחוד משפחות (23%) ובקשות למתן מעמד מטעמים הומניטריים (21%).

מהנתונים עולה כי מרבית התיקים נפתחו בבית הדין לעררים בירושלים (50%) ובתל אביב (42%).

עליה בשימוש במערכת המקוונת

במהלך השנה האחרונה נרשמה עלייה נוספת בהגשת עררים באמצעות המערכת המקוונת, עם 3,342 תיקים שנפתחו באתר בתי הדין באמצעות המערכת המקוונת, שהם 89% מתוך כלל התיקים שנפתחו בבתי הדין במהלך השנה – העלייה בשיעור ההגשה המקוונת מיוחסת למאמצים משמעותיים שהושקעו בשנים האחרונות לשיפור השירות והגברת השימוש באמצעים מקוונים וכן למשבר הקורונה שנמשך גם ב-2021 בחלקו, ולחשש המתדיינים מהגעה פיזית לבתי הדין.

במהלך שנת 2021 התקיימו בבית הדין לביקורת משמורת 2,075 דיונים, כאשר מרבית המחוזקים שעניינם נדון בבית הדין היו מאוקראינה, גיאורגיה ורוסיה ונרשמה עלייה במספר המוחזקים במתקן גבעון מ-841 בשנת 2020 ל-1288 בשנת 2021, הן כתוצאה מהחזרת הטיסות לישראל וממנה בתום מגבלות הקורונה והגברת פעילות אכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה.

35.3 מיליון שקל ממענקים

כמו כן, הגבלות שהוטלו במהלך התפשטות מגפת הקורונה בשנת 2020 הובילו לכך שמעסיקים רבים פיטרו את עובדיהם או הוציאו אותם לחופשה ללא תשלום.

על מנת לצמצם את הפגיעה במשק ולקדם את חזרתם של דורשי עבודה למעגל התעסוקה, חוקק מענק לעידוד תעסוקה המציע תמריץ עסקי למעסיקים אשר יקלטו עובדים חדשים או שיחזירו עובדים מחל"ת לעבודה.

בית הדין הוקם כחלק מהוראת שעה על מנת לתת מענה יעיל, מהיר ושירותי למבקשים לערור על החלטת שירות התעסוקה בעניין מענקי קורונה, במקרים בהם סורבה בקשת המעסיק לקבל את המענק בהתאם לקליטת עובדים מחדש במקום העבודה.

מפעילות בית הדין לעניין שירות התעסוקה – קורונה עולה כי סה"כ תיקים (בקשות ערעור) שנפתחו בבית הדין בשנת 2021: 35 (בעניינם של 270 עובדים) סה"כ תיקים שנסגרו בשנת 2021: 183 (בעניינם של 4705 עובדים.

סכום המענק המוערך שאושר בהחלטות בית הדין לעניין שירות התעסוקה – קורונה עמד בשנת 2021 על סך כולל של 35.3 מיליון שקלים.

משך זמן הטיפול הממוצע בתיק: 1.2 חודשים.


דניאל בר-גולדמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות