סוחרי הסמים "פיטר פן" ו"מיסטר ספלינטר" עומדים לדין

לפי כתב האישום שהוגש לביהמ"ש השלום בבירה, 4 נאשמים מאזור י-ם הפיצו קטאמין ופסילוצין דרך טלגרם כשהם מזדהים בשמות בדויים כמו "פיטר פן" ו"מיסטר ספלינטר"
רונן לוי |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד יעקב טספאיה, יוסף רטה, אוריאל מאיר ואבנר צבי פרידמן, תושבי ירושלים וכפר תפוח כבני 23-19, וזאת לאחר שסחרו, במספר הזדמנויות, בסמים מסוכנים, באמצעות אפליקציית טלגרם ותחת השמות הבדויים "פיטר פן" ו"מר ספלינטר". במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של הארבעה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם בשל מסוכנותם. "העבירות החמורות שביצעו לכאורה המשיבים ובטיב והיקף הסמים שנתפסו, מסוגים שונים, הקשים שבפקודת הסמים המסוכנים, מבססות את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם", נכתב בבקשה להארכת מעצר על ידי הפרקליטות.

על פי כתב האישום, הנאשמים נהגו לסחור בסמים מסוכנים מסוגים שונים, בין היתר קטאמין ופסילוצין (פטריית הזיה), באמצעות אפליקציית הטלגרם. הנאשם יעקב טספאיה תיאם עם הלקוחות את עסקת הסם בקבוצות שונות בטלגרם תחת שמות בדויים, בין היתר, "פיטר פן" ו-"מיסטר ספלינטר". לאחר שפנו אליו לקוחות לקניית סמים הוא דרש מהם להזדהות בפניו, באמצעות צילום תעודת זהות, צילום מסך מהרשתות החברתיות ודרישה להעביר לו סרטון בו הלקוח מחזיק בכסף.

"אין תחליף למעצר"

לעיתים נדרש הלקוח לשלוח סרטון בו הוא מצלם את עצמו משתמש בסמים. לאחר השלמת הליך האימות, הייתה ללקוחות אפשרות לאסוף את הסמים בצורה עצמאית או לקבל את הסמים באמצעות שאר הנאשמים, או שליח אחר מטעמו של טספאיה. על פי כתב האישום, הנאשמים החזיקו סמים מסוכנים בכמות שאינה לצריכה עצמית, בחלק מהמקרים בדירה שכורה של שניים מהנאשמים. במהלך חיפוש משטרתי בדירה ניסה טספאיה לזרוק מהחלון שקית עם סמים ופרידמן הפריע לשוטרים בעת החיפוש.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של סחר בסמים מסוכנים, ניסיון לסחר בסמים מסוכנים, שיבוש מהלכי משפט, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו. במקביל לכתב האישום, מבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים נגדם.

"העבירות החמורות שביצעו לכאורה המשיבים ובטיב והיקף הסמים שנתפסו, מסוגים שונים, הקשים שבפקודת הסמים המסוכנים, מבססות את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם", נכתב בבקשה להארכת מעצר על ידי הפרקליטות.

_________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות