שנתיים וחצי מאסר למנהל אגף בכלא גבעון על עבירות מין בעצורה

ביהמ"ש גזר את העונש על דוד אמויאל וקבע כי הוא יפצה את המתלוננת ב-35 אלף שקל: "מדובר בעצורה שלא יכולה הייתה להימלט ממנו והייתה נתונה לחסדיו"
אייל חן |
צילום: משה שי, פלאש 90

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר עונש של 30 חודשי מאסר בפועל לדוד אמויאל ששימש כמנהל אגף בבית הסוהר "גבעון", ובנוסף, מאסר על תנאי, קנס כספי, ופיצוי בגובה 35 אלף שקלים למתלוננת, לאחר שהורשע בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית. "זוהי מתלוננת", כתב השופט מזרחי בגזר הדין, "שלא יכולה הייתה להימלט מפניו של הנאשם או להתחמק ממנו, אלא שהיא הייתה נתונה לחסדיו ולסיפוק תאוותיו המיניות".

על פי כתב האישום בו הורשע אמויאל, הוא הואשם בארבעה אישומים של מעשה מגונה ושלושה אישומי הטרדה מינית. את המעשים הוא ביצע כאמור, במסגרת עבודתו כמנהל אגף בבית הסוהר "גבעון", כנגד עצורה, אזרחית ניגריה, שהגיעה לישראל כמבקשת מקלט. בין יתר המעשים שביצע אמויאל במתלוננת, היה מקרה בו מישש את החזה שלה במשרדו כשהגיעה לבקש ממנו כרטיס חיוג לטלפון, ובפעם אחרת חיבק אותה וניסה לנשק אותה אך היא סירבה. במקרים נוספים, תפס אותה באגן, ואמר לה שהוא אוהב אותה.

"הייתה נתונה לחסדיו"

השופט מזרחי ציין בגזר הדין, כי זוהי מתלוננת שלא יכולה הייתה להימלט מפניו של הנאשם או להתחמק ממנו, אלא שהיא הייתה נתונה לחסדיו ולסיפוק תאוותיו המיניות. כן צוין, כי הנאשם ניהל את המשפט, לא נטל אחריות על מעשיו.

"המעשים המיניים שאותם ביצע הנאשם במתלוננת", כך כתב השופט מזרחי בגזר הדין, "הם מעשים חמורים ומכוערים המחייבים להטיל עליו ענישה חמורה, המשיבה לו כגמולו, המרתיעה את היחיד, את הרבים ואשר תשתלב במגמת ההחמרה בענישה בכל הקשור לעבריינות מין. אין מדובר במעשה מגונה בודד, אלא שהנאשם ביצע במתלוננת מספר רב של מעשים מגונים".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

__________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות