כנופיית גנבי המזדה נעצרה בירושלים

חברי הכנופיה, בהם קטינים, נתפסו בשעת מעשה, בעקבות פעילות סמויה של בלשי ימ"ר י-ם. בחקירה התברר כי היו מעורבים במקרי פריצה נוספים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד חוליית גנבי רכבים שנעצרו ע״י שוטרי מחוז ירושלים בשעת מעשה, לאחר שגנבו, בין היתר, רכב השייך לאשה עם מוגבלות פיזית.

בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בעקבות חוליית גנבי רכבים שגנבה בעיקר רכבים מסוג ״מזדה״ שפעלה בעיקר באזור ירושלים.

החקירה התפתחה בעקבות מעצר של חשוד (קטין, תושב כפר עקב) ע״י היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב קדם שתפסו אותו ברכב גנוב בראשית החודש ובסיום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום והרכב הגנוב שנתפס הושב לבעליו.

בעקבות המעצר, לפני כשבועיים, בעקבות חקירה סמויה של בלשי ימ״ר ירושלים נעצרו בשעת מעשה חולייה של ארבעה גנבי רכבים (שניים מהם פלסטינים שוהים בלתי חוקיים, ושניים נוספים תושבי מזרח ירושלים, בגילאי 18-24). החשודים נתפסו בכבישי ירושלים בשעת מעשה, לאחר שגנבו רכב ונסעו בו וברכב מוביל, רגע לפני שהועבר לאיו״ש.

הרכב שנגנב נתפס והושב לבעליו – אשה עם מוגבלות פיזית. בעת מעצרם של החשודים איתרו השוטרים ברשותם כלי פריצה, מחשב רכב, מפתח משוכפל ואמצעים נוספים ששימשו את החשודים בפריצה לרכב וגניבתו.

ארבעת החשודים נעצרו לחקירה בימ״ר ירושלים ומעצרם הוארך מעת לעת. במהלך החקירה חשפו חוקרי המשטרה כי החולייה הייתה מעורבת בשלושה מקרים נוספים של גניבות רכב מאזור ירושלים בתקופה האחרונה.

עם סיום החקירה ולאחר שגובשה נגדם תשתית ראייתית לביצוע ארבעת מעשי הגניבה, אתמול הוגשו בבימ״ש כתבי אישום ע״י יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים נגד ארבעת החשודים עם בקשה למעצרם עד לתום ההליכים.

אישום: גידלו מאות קילו קנאביס בחניון תת קרקעי

עוד בפלילים: לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד יצחק מוצ'ה, 32, יהונתן סידון, 21, אביב צ'אקול, 29, אלישע מוטאדה, 25, בגין ייצור, הכנה והפקה של קנאביס במשקל של כ 330 קילו בשווי עשרות מיליוני שקלים.

מכתב האישום עלה כי מוצ'ה החליט להקים מעבדה לגידול קנאביס ולכן, שכר חניון תת קרקעי אותו חילק לחדרים, וצייד בכל הנדרש לגידול שתילי קנאביס. להפעלת המעבדה, נערכו שינויים במערכת החשמל כדי למנוע קריאה של צריכת החשמל ותשלום עבורו.

סידון, צ'אקול ומוטאדה, כך על פי כתב האישום, סייעו למוצ'ה בגידול והפקת הקנאביס. בתחילת החודש, נתפסה המעבדה ובה שתילים בשלבי גיזום וייבוש שונים במשקל כולל של כ-330 קילו ששווים המוערך הוא כ-28 מיליון שקלים (בין 70 ל-100 שקלים לגרם), תוך שימוש בחשמל ללא רשות או תשלום בשווי מוערך של כ-405 אלף שקלים.

כתב האישום מייחס ליצחק מוצ'ה עבירות של ייצור, הכנה והפקה לפי פקודת הסמים המסוכנים ועבירת נטילת חשמל. לשאר הנאשמים מיוחסת עבירת סיוע לייצור, הכנה והפקה. בנוסף לכתב האישום הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים (מצ"ב). בדיון המעצר, אלישע מוטאדה שוחרר למעצר בית מלא.


עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות