הכרה מבג"ץ על פיצוי ימי בידוד: מעמד העצמאי שווה לשכיר

בזכות עתירה שהגיש ארגון להב בה נטען כי המתווה לפיצוי על ימי בידוד מפלה בין עצמאים לשכירים – הושוו הזכויות. עו"ד רועי כהן, נשיא להב: "מגיע לנו בזכות ולא בחסד"
מעיין לביא |
נשיא להב, עו"ד רועי כהן: "יום היסטורי". צילום: פלאש 90

בג"ץ משווה בין זכויות עובדים עצמאים לשכירים:

מתווה המדינה לפיצוי בגין ימי בידוד שנכפו על עובדים בשל התפרצות הקורונה יתוקן כך שזכויות עובדים עצמאים יהיו שוות לאלו של השכירים.

זאת, בעקבות עתירה שהגיש לבג"ץ ארגון להב, המאגד עובדים עצמאים, בה נטען כי מסלול הפיצוי מפלה בן העובדים.

נשיא להב, עו"ד רועי כהן, אמר בעקבות החלטת בג"ץ: "נאלצנו לתבוע מבג"ץ את המגיע לנו בזכות ולא בחסד, רשמנו הישג היסטורי".

העתירה הוגשה על רקע חוק התוכנית לסיוע כלכלי שנכנס לתוקפו בפברואר 2021, במטרה להתמודד עם מגבלות הקורונה ולסייע לעובדים במשק.

במסגרת המתווה, נקבע כי המדינה תשלם לעובדים השכירים, אך לא לעובדים העצמאים, תשלום בגין ימי הבידוד הנכפים עליהם.

ימים ספורים לאחר כניסתו לתוקף, עתר ארגון להב, ביחד עם ארגוני עצמאים נוספים , ובאמצעות עוה"ד אייל בסרגליק וד״ר מתן גוטמן, לבג"ץ בדרישה להשוות את התשלום על ימי הבידוד בין עצמאים לשכירים.

על פי העתירה, ההבדל בפיצוי בין שני המגזרים יוצר פגיעה בזכויות ציבור העובדים העצמאים בישראל ומפלה.

"חוק הסטורי לעצמאים בישראל"

לאחר דיון בעתירה בפני הרכב השופטים ולאור הערותיהם ולחץ מטעם העותרים בוועדות הכנסת, הציגה המדינה תיקון לחוק, בו הסכימה להציע לשפר את הפיצוי הניתן למגזר העצמאים.

בינואר 2022 אישרה ועדת העבודה והרווחה לקריאה שנייה ושלישית את הנוסח המתוקן של חוק דמי הבידוד לעצמאים וימים ספורים לאחר מכן אושר הנוסח.

יו"ר ארגון להב, עו"ד רועי כהן, מסר: "שמח שבעקבות העתירה של להב לבג"ץ, ממשלת ישראל וכנסת ישראל התפכחו והחליטו על תשלום ימי בידוד לעצמאים. מדובר בעוד צעד שמובילה להב בהשוואת הזכויות בין העצמאים לשכירים. מסע של שנה, שהתחיל בעתירה של להב לבג"ץ הגיע סוף סוף לסיומו כחוק הסטורי לעצמאים בישראל. הצדק ניצח. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם על הדרך, על הסיוע ובעיקר על האמונה. זה החוזקה של משפחת להב, ויחד נמשיך במאבקים ונשיג עוד נצחונות למען העצמאים בישראל".


עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות