ביהמ"ש: "הנכס של החייב ישמש לפיצוי לקורבן שתקף מינית"

לאור הרשעתו של האיש בעבירות מין חמורות בבת משפחתו, ביקש המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה לבטל העברת נכס לאשתו כדי שישמש פיצוי לנפגעת
גילי סיוון-כהן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט קיבל, לראשונה, את בקשתו של המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, לפיו בוטלה העברת נכס מחייב לאשתו מחשש להברחת נכסים. החייב הורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבת משפחתו וחויב לפצות אותה במסגרת גזר דינו. כעת, המרכז לגביית קנסות יוכל להיפרע מהנכס לטובת תשלום הפיצוי לנפגעת העבירה.

המדובר בחייב שהורשע בהליך פלילי בדלתיים סגורות, בביצוע עבירות מין חמורות בבת משפחתו במשך שנים ארוכות. על החייב הוטל עונש מאסר וכן פיצוי לנפגעת העבירה, שנכון להיום העמיר ועומד על סך של כ-210 אלף שקלים.

לאחר בדיקה מעמיקה שערך המרכז לגביית קנסות לאיתור נכסי החייב עלה, כי ממש בסמוך להרשעתו כאמור, פעל החייב להעביר את הנכס שהיה רשום על שמו לאשתו תוך שכבר בוצעה במהירות רבה השלמה של רישום הזכויות על שם האישה. עד לגזר הדין מחצית הנכס הייתה בבעלות החייב, אך מיד עם הרשעתו ובסמוך לגזר הדין, פעל להעבירו על שם אשתו באופן בלעדי.

חשש להברחת נכסים

משכך, פנה המרכז לגביית קנסות בסיוע היחידה לאכיפה אזרחית, בבקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון על מנת לבטל את פעולת הברחת הנכס על ידי החייב. זאת, לאחר שמצא, כי קיימת תשתית ראייתית ברורה של ממש להברחת נכסים. בד בבד עם הגשת בקשה זו הוגשה גם בקשה לצו איסור דיספוזיציה בנכס על מנת שאשתו של החייב לא תפעל גם היא להברחתו, כל זאת במטרה להביא לפירעון החוב מכספי התמורה.

לאחר מספר דיונים, אישרה שופטת בית המשפט את בקשת המרכז לביטול העברת הנכסים מהחייב לאשתו, כך שהמרכז יוכל להיפרע מהנכס לטובת תשלום הפיצוי לנפגעת העבירה.

_________________________________

עו"ד יעל בן דוד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות