נפגעו ממכת"זית ומתלוננים למח"ש: "השעו את השוטרים"

הזוג שולמן שנפגעו ממכת"זית: "דורשים להשעות את השוטרים שפגעו בנו מכל פעילות משטרתית ולהעמידם לדין באופן מידי על סיכון חיי אדם"
דנה לווינסקי |
שימוש משטרתי במכת"זית בהפגנה בירושלים בשנה שעברה. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השבוע פנו בני הזוג שולמן, לאחר שנפגעו ממכת"זית, בתלונה למחלקה לחקירות שוטרים ובה הם דורשים להשעות את השוטרים ולהעמידם לדין. בסוף השבוע שעבר פורסם תיעוד בו נראה רכב מכתזית משטרתית מתיז סילון בכיוון ישיר לעבר ראשיהם של זוג מבוגרים שהולכים לבדם בתחנת דלק בכניסה לעיר בירושלים.

במכתב ששלח עורך דינם, מיכאל ליטווק, יועמ"ש של ארגון בצלמו, נכתב: "מרשי מר שולמן היה עובד מדינה עשרות שנים ושירת את המדינה במסירות ונאמנות. לאחרונה יצא לפנסיה ויושב בכולל ולומד תורה יום יום. מרשי מעולם לא היה מעורב בשום אירוע פלילי חלילה. גם זוגתו של מרשי הגברת שולמן הינה אישה שומרת חוק אשר עדיין עובדת לפרנסתה ובימים אלה מרותקת לביתה בשל הפגיעה הרשה בה".

לדברי עו"ד ליטווק, בתיעוד נראים בני הזוג צועדים לבדם בתוך שטח תחנת הדלק כשאינם מזיקים או מפריעים לאיש "ובכל זאת מכת"זית המשטרה מתיזה עליהם סילון מים ובעקבות כך הם נופלים ונחבטים ברצפה. מרשתי נפצעה ונגרם לה נזק רב כולל חתך עמוק והינה מרותקת כעת לבית. בנוסף לנזק הרפואי שכאמור התגלה כעת רק בראשיתו וייתכן עוד נזקים בהמשך נגרמו גם נזקים כלכלים בשווי עשרות אלפי שקלים, ביניהם משקפיים של בני הזוג שנהרסו . בגדיהם, הפאה של האישה ועוד. מלבד כאמור עלות הטיפול הרפואי ימי מחלה הרבים ועוד".

"המשטרה פוגעת במקום להגן"

"המכת"זית אמורה לשמש כאמצעי לפיזור הפגנות אך ורק כלפי מתפרעים ומפירי סדר וחוק", הוסיף בא כוחם של בני הזוג שולמן. "על כן הפגיעה המכוונת במרשיי שלא עשו רע הינה הפרה חמורה ובוטה של החוק ושל זכויות האדם. בנוסף, בכך שהסילון כוון באופן ישיר לעבר ראשם ולעבר פלג גופם העליון של מרשיי, אף הופרו נהלי השימוש במכת"זית שמורים כי "בכל מקרה אין להתיז ישירות לראשי מפגינים מחשש לפגיעה טראומתית. במקרה זה נעשה במכת"זית שימוש כוחני ואלים בניגוד לחוק ולנהלים".

המכתב מתייחס גם לפרסומים בתקשורת מהם עלה כי נפתחה חקירה כלשהיא בעקבות האירוע. עו"ד ליטווק מדגיש את הצורך בחקירה יסודית ומקיפה ודורש "השעיית כל המעורבים באירוע מכל פעילות משטרתית".

"אדגיש ואומר", כך לפי המכתב, "שבכוונתי לתבוע את מלוא כל הנזקים ממשטרת ישראל ומהשוטרים שפגעו במרשיי. לא ייתכן לעבור לסדר היום על מקרה אלימות כה חמור מצד המשטרה כלפי שני אנשים מבוגרים, במקום שהמשטרה תגן עליהם היא זאת שפוגעת בהם".

עו"ד מיכאל ליטווק שמייצג את בני הזוג, מטעם ארגון בצלמו, מסר: "הגיע הזמן שהמשטרה תבין שאסור לפגוע באנשים חפים מפשע גם אם הם חרדים.אנחנו דורשים ממח"ש לעשות חקירה מקיפה ולהעמיד לדין את כל המעורבים בתקיפה החמורה של זוג אנשים מבוגרים על לא עוול בכפם. בנוסף בכוונתנו להגיש תביעת נזיקית על כל הנזקים החמורים שנגרמו לבני הזוג שולמן שכאמור הינם אנשים למופת מר שולמן היה עובד מדינה עשרות שנים וקיבל רק שבחים על עבודתו למופת ובמחי יד נהפך על ידי המשטרה לאדם שסופג אלימות משטרתית כאחרון העבריינים".

____________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות