הרפורמה להבטחת השלמת התשואה בקרנות הפנסיה נכנסה לתוקף

הרפורמה צפויה לחסוך לקופת המדינה מיליארדי שקלים מדי שנה תוך שיפור זכויות החוסכים בקרנות הפנסיה והבטחת תשואה צמודה של 5.15%
נעמה כהן |
שר האוצר אביגדור ליברמן בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, אתמול. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

החשב הכללי הקצה לראשונה מכשיר פיננסי להבטחת השלמת תשואה צמודה בגובה 5.15% לקרנות הפנסיה.

עם תחילת ההקצאה תופסק הנפקת אגרות החוב המיועדות מסוג "ערד".

בתחילת אוקטובר, הוחלפה הנפקת אגרות החוב המיועדות לקרנות הפנסיה מסוג "ערד", במנגנון הבטחת תשואה.

רפורמה זו עוגנה במסגרת התקציב לשנים 2021-2022.

איגרות חוב מסוג "ערד" הן איגרות חוב ממשלתיות צמודות למדד לטווח של 15 שנים המשלמות קופון חצי שנתי של 2.4% (או 4.86% שנתי).

על פי המנגנון החדש, הקרנות ישקיעו את אותם הכספים שיועדו לרכישת אגרות חוב מסוג "ערד" בשוק ההון.

על כספים אלו תעניק המדינה הבטחת תשואה שנתית בשיעור של 5.15% צמודה למדד.

הרפורמה צפויה לחסוך לקופת המדינה מיליארדי שקלים, על ידי הפחתת הוצאות הריבית מדי שנה ותאפשר גמישות ויעילות בניהול החוב הממשלתי תוך העמקת שוק החוב המקומי והבינלאומי.

שר האוצר: "הרפורמה תחסוך מיליארדי שקלים לקופת המדינה"

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "זהו יום היסטורי בו משרד האוצר מפסיק להנפיק אג"ח מיועדות מסוג "ערד" ומתחיל להבטיח השלמת תשואה לקרנות הפנסיה. מדובר ברפורמה שעברה כחלק מתקציב 2021-2022. הרפורמה צפויה לחסוך מיליארדי שקלים לקופת המדינה בשנים הבאות ומהווה עדות לחשיבות תפקודה הרציף של הממשלה והעברת התקציב".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "לאחר שנים רבות בהן שאפנו להביא להשלמת הרפורמה, ולאחר עבודה מאומצת בשנה האחרונה אנו שמחים שמנגנון הבטחת השלמת התשואה לקרנות הפנסיה יוצא לדרך. הרפורמה באגרות החוב המיועדות בקרנות הפנסיה תאפשר ניהול חוב יעיל וגמיש יותר תוך העמקת שוק החוב המקומי והבינלאומי וחיסכון של מיליארדי שקלים מדי שנה לקופת המדינה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם מנכ"ל משרד האוצר, אגף התקציבים באוצר, רשות שוק ההון וקרנות הפנסיה שהביא להצלחת השלמת הרפורמה".

סגן בכיר לחשב הכללי, גיל כהן: "ביטול הנפקת אגרות החוב המיועדות יאפשר תכנון יעיל יותר של הנפקות המדינה, פיתוח נוסף של שוק החוב הסחיר והוספת גמישות בניהול החוב הממשלתי".

סגן הממונה על התקציבים, איתי טמקין: "המהלך שהושלם למעבר ממנגנון של הנפקת אג"ח מיועדות למנגנון של הבטחת השלמת תשואה לקרנות הפנסיה, הוא מהלך שצפוי להוביל לשכלול שוק ההון הישראלי, להפחתת הוצאות הריבית העתידיות, וכל זאת, תוך שיפור זכויות העמיתים בקרנות הפנסיה. צעד זה, שקודם במסגרת חוק ההסדרים ומגיע לכדי יישום הוא פרי של שיתוף פעולה הדוק עם אגף החשב הכללי ורשות שוק ההון בהובלת מנכ״ל משרד האוצר ומהווה נדבך נוסף במאמצים שמוביל המשרד להתייעלות מתמדת בתקציב המדינה וכן לשכלול שוק ההון הישראלי והחיסכון הפנסיוני".


עו"ד אלי סרור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות