בגלל ויכוח על חניה – עבודות שירות לשוטר שהיכה אזרח

השוטר, גולן פלד, הורשע כי תקף את המתלונן, ריסס עליו גז פלפל ואף מסר דיווח כוזב על התקרית למשטרה. מח"ש: "הפך משליח הציבור למי שרמס את החוק"
דניאל בן חמו |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

בית משפט השלום בחיפה גזר על השוטר גולן פלד, שהורשע בעבירות של תקיפה ומסירת ידיעה כוזבת, ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן.

הנאשם, בן 26, הורשע בתקיפה של מתלונן בן 62 בעת ויכוח על חניה, ובמסירת ידיעה כוזבת אודות האירוע, במהלכו דחף את המתלונן בחוזקה מספר פעמים וגרם לנפילתו תוך כדי שהתיז עליו גז פלפל שלוש פעמים מטווח אפס, כל זאת ללא כל הצדקה. לאחר שדיווח בכזב על האירוע בשיחת טלפון למוקד 100 ובדו"ח פעולה שכתב אודות האירוע, מסר גם הודעה כוזבת במשטרה.

בשלב הטיעונים לעונש הדגישו נציגי המחלקה לחקירות שוטרים את חומרת מעשיו של הנאשם. נטען, כי השוטר "הפך משליח ציבור, האמון על אכיפת החוק ושמירה על שלום הציבור, למי שרמס את החוק בגסות ובמעשיו פגע בתדמיתן של רשויות החוק בכלל והמשטרה בפרט".

הסיבה לדקירה? ויכוח על משחק כדורגל

עוד בפלילים: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד אביאל שנקור, בן 26 משדרות, זאת לאחר שדקר אדם שצפה עמו במשחק כדורגל בקיוסק בת"א, זאת מבלי שהיתה לשניים כל היכרות מוקדמת.

מכתב האישום שהוגש עולה כי במהלך ספטמבר הגיע שנקור לקיוסק בת"א, ויחד עם אחרים צפה במשחק כדורגל ושתה אלכוהול. בשלב מסוים החל ויכוח בינו ובין אחד הנוכחים בקיוסק, במהלכו השניים דחפו אחד את השני עד שאדם אחר הפריד ביניהם ושנקור עזב את המקום. לאחר מספר דקות, שב שנקור אל הקיוסק, כאשר הוא נושא על גופו שתי סכינים, הגיח מאחורי המתלונן ודקר אותו שלוש פעמים בפלג גופו העליון. כתוצאה ממעשיו נגרמו למתלונן פציעות משמעותיות והוא נזקק לקבלת המשך טיפול רפואי בבית חולים.

לצד כתב האישום, המייחס לנאשם עבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הגישה הפרקליטות בקשה להארכת מעצרו של הנאשם במסגרתה טענה כי מסוכנותו של שנקור "מתעצמת נוכח עוצמת האלימות שהחלה בוויכוח סתמי, והעובדה שהמשיב נשא על גופו שני סכינים".

_______________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות