השרה שקד פועלת לראשונה לגרש משפחות מחבלים

בצעד תקדימי פנתה שרת הפנים לשר לביטחון הפנים בדרישה לגרש את קרובי משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בי-ם
מעיין לביא |
השרה איילת שקד צילום: רועי אלימה, פלאש 90

שרת הפנים, איילת שקד פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל וזאת לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם לאחר אישור בית הדין לעררים. "מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה", אמרה השרה שקד.

לשיטתה של שרת הפנים, בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל וככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל.

במכתב לשר בר- לב צוין, כי בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם באופן מידי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין- להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים.

בתקופה ביטחונית זו, כך לדברי שקד, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו.

"ממשיכה לפעול שהמשפחות לא יהיו כאן"

כידוע, כך לעמדת השרה, האחריות הביצועית על הרחקת שוהים שלא כדין תושבי יהודה ושומרון מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול ועל כן, השרה פנתה לשר לביטחון הפנים האמון על כוחות הביטחון על מנת שיפעלו לגרש את קרובי המשפחה של המחבל באופן מידי.

״בצעד תקדימי שאזרחי המדינה ובראשם משפחות שכולות מחכים לו שנים רבות", אמרה השרה שקד, "אני פועלת לגירוש משפחות מחבלים. אחרי ששללתי את מעמדן, כעת אני ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן. זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן ששילמו את המחיר הכבד של הטרור".

עוד הוסיפה השרה כי "מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה".

___________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות