בגלל הודעות ספאם – מועדון מראשל"צ יפצה לקוחות

ביהמ"ש המחוזי בלוד פסק את הפיצוי, שיינתן ל-10 אלף איש, על רקע תביעה ייצוגית שהוגשה נגד בעלי המועדון ששלחו הודעות שיווק ללא אישור
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

פסק דין שניתן באחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, על ידי השופט רמי חיימוביץ, בעקבות תביעה ייצוגית, חייב מועדון לפצות את 10 אלף הפונים הראשונים שקיבלו מסרונים שיווקיות מטעם המועדון ללא אישור.

הודעות הטקסט הופצו על ידי יח"צנים שהעסיק המועדון לצרכי שיווק ונשלחו על פי רשימות המבלים שברשותם וללא רשות הנמענים.

הערכת כמות הנפגעים הפוטנציאלית התבססה על היקף הפניות שהתקבלו בנוגע למשלוח המסרונים ללא אישור והוערכה בהיקף של 10 אלף איש.

פסק דין של בית המשפט המחוזי בלוד, חייב את המועדון לפצות 10 אלף איש שקיבלו הודעות ספאם בטלפון הנייד ללא הסכמתם. ההודעות היו בעלות תוכן שיווקי.

פיצוי לקרן ייחודית

הצדדים לעתירה העריכו את הנזק לכל חבר בקבוצה ב-50 שקלים והסכימו כי סכום הפיצוי יעמוד על סך שבין 500-630 אלף שקלים שינתן לציבור בכל אחת מההטבות הבאות: משקה בחינם, כרטיס כניסה חינם לערב בילוי המתקיים במועדון.

על פי פסק הדין, את ההטבה יקבלו 10 אלף הפונים הראשונים.

מאחר וההודעות נשלחו על ידי יח"צנים וקיים קושי לאתר את הנמענים עצמם, הוסכם כי ייפתח רישום לקבלת ההטבה, וכי המועדונים יסתפקו בקבלת הצהרה מהנרשמים כי קיבלו מסרון פרסומי.

מימוש ההטבה יתבצע באמצעות פרסום הודעה שתצא מטעם החברה. על פי פסק הדין תשלם החברה סכום נוסף של 63ֶ אלף שקל לקרן ייחודית לפיצויים מתביעות ייצוגיות.

פיצוי של עשרות אלפי שקלים לאישה שהוטרדה מינית במשפחתה

אתמול (יום ד') פורסם כי אישה מוחלשת מהקהילה האתיופית, מבוגרת, שנפגעה מינית בתוך המשפחה, החליטה לא לשתוק ולהגיש תלונה במשטרה נגד התוקף המיני ולאחר שזה הורשע הגישה נגדו תביעה אזרחית, ומיצתה את כל זכויותיה כנפגעת עבירה כאשר קיבלה ממנו פיצויים.

המדובר, באישה בשנות ה-50 לחייה, סבתא לנכדים, שעלתה על הסעה לאירוע משפחתי.

בהסעה ישב גם קרוב משפחתה, בן כ-60. במהלך הנסיעה התיישב קרוב המשפחה מאחורי האישה, והחל למשש את גופה, בין היתר את גבה ואת חזה. בתגובה לכך העירה לו האישה, והוא חדל ממעשיו.

לאחר המקרה, האישה הנפגעת אזרה אומץ להתלונן והגישה תלונה במשטרה. בתום ההליך המשפטי, הפוגע, אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, נשוי ואב לילדים המנהל אורח חיים דתי, הורשע בביצוע מעשים מגונים ונגזר עליו עונש של 5 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות ופיצוי לנפגעת בסך 5,000 שקלים.

בסיוע המשפטי פעלו להגשת התביעה, אשר התבססה בין היתר על החוק למניעת הטרדה מינית, הקובע כי ניתן לפסוק פיצויים ללא הוכחת נזק. הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק בדרך של פשרה. השופט קייס נאשף קבע לנפגעת פיצוי בסך 20 אלף שקלים, בנוסף לפיצוי בסך 5,000 שקלים ששולם לה בהליך הפלילי.


לצפייה ודירוג כבוד השופט רמי חיימוביץ


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות