אישום: הונה אנשים עם מוגבלויות ולקח את כספם

דוד לוין, 40 מראשל"צ, נאשם כי פעל בשיטתיות ובמרמה כדי לשים את ידו על כספם ועל רכושם של אנשים הסובלים ממוגבלות שכלית או פיזית
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

איפה הבושה, דוד לוין, תושב ראשון לציון בן 40, נאשם בכך שרימה והונה במספר הזדמנויות ובדרכים עברייניות, אנשים עם מוגבלות שכלית או פיזית, זאת על מנת לקחת את כספם ורכושם. במהלך חקירת הפרשה התגלו מקרים נוספים בהם על פי החשד הנאשם פעל בשיטות דומות, החקירה בעניין אירועים אלה נמשכת.

על פי כתב האישום, באחד המקרים, אחת המתלוננות פנתה לנאשם בעקבות פוסט שהעלה בפייסבוק במסגרת קבוצת "הלוואות בין חברים" וביקשה את עזרתו בקבלת הלוואה. לבקשת הנאשם העבירה אליו המתלוננת, שהינה חירשת, מסמכי זיהוי של בעלה, בין היתר, את צילום כרטיס האשראי שלו, והנאשם רכש באמצעותם רכב יוקרה מסוג אודי ופוליסת ביטוח ורשם אותו על שמו של בעלה של המתלוננת ללא אישורו.

לאחר שהנאשם סיים את עסקת הרכישה הוא העלים את הרכב והציע לבני הזוג להשתתף בתרמית במסגרתה ירכשו רכב וביטוח על שמם, ידווחו כי הרכב נגנב ויקבלו כסף, וזאת מבלי לספר להם כי עסקת הרכישה בוצעה. בני הזוג ביקשו לא לשתף פעולה עם הצעתו והנאשם השיב בכזב כי הוא מבטל את העסקה. מספר ימים לאחר מכן, בני הזוג גילו כי נרכש רכב על שמם.

"מעשים שפלים"

במקרה אחר, מתלוננת אחרת פרסמה בפייסבוק פוסט בו כתבה כי היא מעוניינת לקבל הלוואה וציינה את מספר הטלפון של בנה. הנאשם פנה אליהם והציע כי יעזור להם לקבל הלוואה. לאחר פגישה משותפת הבחין הנאשם כי האם ובנה עם מוגבלות שכלית והתפתחותית והחליט לנצל את המצוקה שלהם על מנת להוציא מהם כספים. הנאשם ביקש מהם כי יעבירו אליו מסמכי זיהוי והם העבירו אליו, בין היתר, צילום כרטיס האשראי וקוד לבנק.

בהמשך, כך לפי האישום, דרש הנאשם מבנה של המתלוננת כי ירכוש עבורו טלפונים ניידים עבור לקיחת הלוואות שונות על שמו אך הרכישות לא הושלמו. בנוסף, הנאשם דרש מבנה של המתלוננת כי יבקש הלוואה כנגד הדירה אשר בבעלותו אך הבקשה לא אושרה.

הנאשם, נטען עוד, המשיך ללחוץ על בנה של המתלוננת לבצע עבורו רכישות שונות שלא הושלמו, זאת תוך שהוא מאיים עליו ודורש ממנו להעביר אליו כספים. בנוסף, הנאשם המשיך ללחוץ ולאיים על בנה של המתלוננת כי ימכור את הדירה אשר בבעלותו, בין היתר טען בפניו כי משפחת פשע מעוניינת לקנות את הדירה ושאם הוא לא יפעל כפי שהוא דורש בני משפחתו יפגעו.

"לאחר מסכת איומים ברוטאלית ואלימה", נכתב בכתב האישום, "חתם, בעל כורחו, בנה של המתלוננת על מכירת דירתו במחיר שנופל במידה רבה ממחיר השוק, וזאת לצורך העברת תשלום בסך 300 אלף שקלים לנאשם. הדירה נמכרה אך ההסכם בוטל לאחר שהתגלו התרמית ומעשיו השפלים של הנאשם".

על פי כתב האישום, הנאשם אשר שהה במעצר בית מלא, יצא לבקר את חברתו. שוטר שביקש ממנו להזדהות ראה כי הנאשם מפר את תנאי המעצר בית, הודיע לנאשם כי הוא עצור וניסה לאזוק אותו, אז הנאשם ניסה לברוח אך נתפס לאחר מרדף קצר.

____________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות