הוחמר עונשו של רכז מודיעין שהורשע בקבלת שוחד מבעלי בית בושת

העליון קיבל את ערעור המדינה וקבע כי גרי רבינוביץ' ירצה 27 חודשי מאסר במקום ה-18 שנגזרו עליו במחוזי: "מקרים כאלו גורמים להתרופפות בנכונות הציבור לציית לחוק"
גילי סיוון-כהן |
זנות בתל אביב, צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)
צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של רכז מודיעין במשטרה, אשר הורשע בקבלת שוחד מבעלי בתי בושת בתמורה ל"הגנה משטרתית" מ-18 חודשים ל-27 חודשי מאסר בפועל. במקביל דחה את ערעורו של הנאשם על הכרעת הדין.

הנאשם, גרי רבינוביץ', שירת בעבר כרכז מודיעין בתחנת המשטרה בחיפה, ותוך ניצול תפקידו, מסר מידע למנהלי בתי בושת על אודות פעילות משטרתית, בתמורה לקבלת שוחד, וכן "העלים עין" מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שבוצעו בהם, בניגוד לחובות החלות עליו כאיש משטרה. בנוסף, באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת, ציין הנאשם בכזב בפני הכוח המשטרתי, כי אין פעילות של בית הבושת במקום ואף הדריך את מנהל בית הבושת למסור גרסה שקרית בחקירתו.

בית המשפט המחוזי הרשיע, לאחר ניהול הוכחות, את הנאשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט וגזר עליו עונש של 18 חודשי מאסר וקנס בסך 10 אלף שקלים. הפרקליטות ערערה על קולת העונש וציינה כי הפגיעה באינטרס הציבורי עליו הנאשם הוא אמון היא רבה, ובעקבות השימוש לרעה בכוח שניתן לו, הפגיעה באמון הציבור – היא קשה.

"אפשר במעשיו העסקת נשים בזנות"

בנוסף ציינה, כי הנאשם "אפשר במעשיו המשך ביצוע עבירות חמורות – העסקת נשים בזנות והבאתן מחו"ל לצורך זה- וזאת בשעה שמכוח תפקידו, כמי שאמון על אכיפת החוק, היה עליו לפעול למיגור תופעות עברייניות כגון אלה". במקביל ערער הנאשם על הכרעת הדין.

כאמור בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם ל-27 חודשי מאסר תוך שהוא דוחה את ערעור הנאשם. בהחלטתו בית המשפט העליון קבע, כי "הפגיעה באמון הציבור הנובעת ממקרים כאלה אינה רק פגיעה 'מוראלית'. אירועים כמו אירועים נושא הערעור דנן עלולים בהחלט להביא גם להתרופפות בנכונות הציבור לציית לחוק. זאת משום שאם הציבור סבור כי שוטר נכון לאפשר את הפרת החוק בתמורה לכך שישולם לו הסכום הנכון. מה לו לאזרח הרגיל להקפיד לציית לו? ומה לו לאזרח לפעול בהתאם להנחיותיו של השוטר – שהוא זה שאמור להביא לאכיפתו של החוק?".
__________________________________________

עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות