הסיבה לרצח? גילה שאחיינו היה סוכן משטרתי

כתב אישום הוגש נגד עומס מוסה, 58 מלוד, על רצח אחיינו ניהאד מוסא, לעיני שלושת ילדיו. בנו וחתנו נאשמים כי סייעו לו
רונן לוי |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד עומר מוסה, בן 58 מלוד, שרצח את אחיינו ניהאד מוסא, סוכן משטרתי לשעבר, לעיני שלושת ילדיו. בנו נימר מוסה, בן ה-20 וחתנו מוחמד אבו גאנם, גם הוא בן 20 מלוד נאשמים גם הם כי סייעו לו. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצר הנאשמים עד לתום ההליכים נגדם.

מכתב האישום שהוגש עולה כי עומר מוסה ואחיינו ניהאד מוסא, היו מסוכסכים בעקבות פעילותו של ניהאד כסוכן משטרתי לפני 19 שנים. על רקע זה החליט עומר להביא למותו של ניהאד, ולשם כך נעזר בנימר ובאבו גאנם. בחודש יולי האחרון, הגיע ניהאד לארוחת חג הקורבן עם משפחתו שנערכה במתחם בו מתגורר גם עומר. במהלך הארוחה ערך נימר בירור לגבי סוג הרכב עימו הגיע ניהאד ודיווח לעומר.

ירי מטווח קצר

בתום הארוחה, כך מתואר בכתב האישום, בעוד ניהאד ומשפחתו ישובים ברכבם, ירה עומר לעברו ולעבר אשתו שלושה כדורים מטווח קצר, לעיני שלושת ילדיהם שצפו במתרחש מהמושב האחורי. מיד לאחר ביצוע הירי נמלט עומר מהזירה בסיועו של אבו גאנם שהמתין עם קטנוע בקרבת מקום.

עוד מפורט בכתב האישום, כי לאחר ששמע עומר כי המשטרה זיהתה את הקטנוע הוא ניסה להציתו ונמלט מהמקום. כתוצאה מהירי נפצע המנוח פציעות אנושות שהביאו למותו. אשתו שנפגעה מהירי אף היא אושפזה בבית חולים ונדרשה להמשך טיפול.

כתב האישום המייחס לעומר מוסה עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הובלת נשק, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לפשע, סיוע לרצח בכוונה וסיוע לניסיון רצח. לנימר מוסא ומוחמד אבו גאנם יוחסו עבירות של סיוע לגרימת מותו של אדם בכוונה ולניסיון גרימת מוות.

______________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות