"הנשמה שלי הלכה בריאה לגן וחזרה עם תו נכה"

המדינה דורשת להחמיר בענישתן של רינת ינקו ואורטל בנימין, סייעות בגן בחולון שהורשעו בהתעללות בפעוטות. אם לילדה שנפגעה: "החיים שלנו לא יחזרו להיות כפי שהיו"
גילי סיוון-כהן |
הפגנה נגד התעללות בפעוטות. ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרקליטות מחוז תל אביב דורשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב להשית עונשי מאסר כבדים על הסייעות מגן סיגל חולון, שהורשעו בעבירות התעללות בקטין כולל התעללות נפשית, ותקיפה של 26 פעוטות מהגן. על פי עמדת המדינה יש לגזור על הנאשמות בין 10 ל-15 שנים עבור אורטל בנימין ובין 7 ל-10 שנים עבור רינת ינקו. אמה של אחת הפעוטות, אמרה בדיון: "א' שלי, הנשמה שבי הלכה בריאה לגן וחזרה עם תו נכה. את הנכות שלה כבר לא נצליח לבטל".

כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע לפני כחודשיים את שתי סייעות מ"גן סיגל" בחולון בעשרות אירועי תקיפה והתעללות בפעוטות. אורטל בנימין ורינת ינקו, הורשעו בעבירות של התעללות בקטין פיזית ונפשית, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפה סתם, לאחר שביצעו את המעשים ב-26 פעוטות בגן שבוע עבדו בפרק זמן של כשלושה שבועות. עם זאת, זוכו השתיים בחלק מהמקרים.

בשלב הטיעונים לעונש, אמרו נציגי הפרקליטות כי מתוך המתחם הפרקליטות מבקשת להתייחס לרף הגבוה במתחם ולכן מבקשת עבור אורטל בנימין 13 שנות מאסר בפועל, בתוספת פיצוי למשפחות ומאסר על תנאי ועבור רינת ינקו מבקשת המדינה 9 שנות מאסר בפועל בתוספת מאסר על תנאי.

"אווירה של פחד ואימה"

"אי אפשר להתעלם", כך לעמדת הפרקליטות, "כי כל אחת תרמה תרומה זהה לאווירת הפחד והאימה בגן, כל אחת במעשיה, הסכמה שבשתיקה כי זה בסדר להתנהג ככה לאורך 3 שבועות מצולמים. כל זה מתחבר לנסיבה שהמעשים לא פסקו בשל עצירה של מי מהנאשמות. אלמלא אותו חשד שהפגינו שתי אימהות והגיעו לחשיפת הפרשה ייתכן שהמעשים לא היו מתגלים והפעוטות היו ממשיכים לסבול תחת זרוען של הנאשמות והיו מצטרפים פעוטות נוספים למעגל".

עוד ציינה נציגת הפרקליטות, עו"ד אפרת רותם, כי "לכל הפעוטות נגרמו נזקים בטווח המיידי, באו לכדי ביטוי בהפרעות התנהגות שונות, עיכוב התפתחותי, עיכוב שפתי, כולם טופלו על ידי גורמי טיפול שונים. ישנם פעוטות ששנתיים לאחר שהופסקו אירועי אלימות עדיין מטופלים וטרם עלו על מסלול תקין ולא ידוע אם יעלו על מסלול תקין. כל זאת צריך לקבל ביטוי. נבקש לתת משקל מיוחד להרשעת הנאשמות בהתעללות נפשית כלפי הפעוטות בגן, פוטנציאל הנזק העתידי העלול להתממש בעתיד".

במהלך הדיון דרשה גם נציגת ההורים, גל לוי, שבתה הפעוטה הותקפה בגן. לשופט אמרה לוי: "א' שלי, הנשמה שבי הלכה בריאה לגן וחזרה עם תו נכה. את הנכות של א' כבר לא נצליח לבטל. לקח לי שנתיים להבין את זה, ולהצליח להגיד את זה. אבל גם אנחנו נפגענו ביחד עם א. גם אני וגם בעלי אילן, וגם אח שלה, כולנו קורבנות של ההתעללות הזאת! החיים שלנו לעולם לא יחזרו להיות כפי שהיו לפני שהיא הלכה לגן הזה. לפני שאני, שלחתי אותה לגן הזה".

____________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות