אישום: ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים

אמיר סידאווי, 26, נאשם בביצוע מעשה טרור לאחר שירה בעוברי אורח בבירה וגרם לפציעתם של מספר אנשים, בהם אישה בהריון
דניאל בן חמו |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד אמיר סידאווי, בן 26, תושב ירושלים, בגין ביצוע פיגוע ירי לפני כחודש בעיר העתיקה בירושלים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, בחודש מאי האחרון הנאשם רכש אקדח ושתי מחסניות. לפני כחודש, בעוד הנאשם מצוי במעצר בית במסגרת תנאים מגבילים של ועדת השחרורים, הוא הגיע לאזור העיר העתיקה כשהוא מחזיק באקדח שרכש ובסכין על מנת לבצע פיגוע.

הנאשם, טוענים עוד נציגי המדינה, הגיע בסמוך למסעדה באזור אך החליט לשנות את תכניתו ולא לבצע את פיגוע הירי כי הבחין בשוטרים שהיו במקום. בהמשך הגיע הנאשם לחניון קבר דוד והבחין ביהודים רבים ממתינים בתחנת האוטובוס הסמוכה לחניון, הנאשם התארגן לביצוע הפיגוע וצעד לעבר הכניסה לחניון. אז החל לירות מטווח קצר לעברם של שניים שעמדו בגבם אליו. לאחר מכן המשיך לירות לעברם של אחרים שעמדו סמוך לדלת האחורית של האוטובוס.

במהלך בריחתו מן הזירה הנאשם ירה לעברו של נהג רכב שעמד בכביש, והקליע פגע באשתו ההרה של הנהג. לאחר מכן, הנאשם נמלט לעבר שכונת סילוואן, כשהוא משליך את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו וממשיך לשאת את האקדח והסכין. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצעו רבים ונגרמו להם חבלות רבות. בין היתר, הפגיעה באם ההרה הביאה ליילוד העובר בשבוע 26 להריון והוא נזקק להנשמה וטיפול מקיף.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, גרימת פציעה בנסיבות מחמירות, הפרת הוראה חוקית, נשיאה והובלה של נשק והחזקת סכין שלא כדין.

תושבת ירושלים נאשמת בהסתה לטרור: "לעולם ועד ולתמיד"

בשבוע שעבר פורסם כי לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד למא גושה בת 30, תושבת העיר, שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, ובהם הג'יהאד האיסלמי והתנזים, והסיתה לאלימות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

על פי כתב האישום, הנאשמת פרסמה בפייסבוק שלה בערבית תכנים שזכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים. כך למשל, יום לאחר הפסקת האש במבצע "עלות השחר" פרסמה הנאשמת תמונה של מספר פעילי הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד, "סריאא אלקדס", כשהם רעולי פנים ונושאים נשקים שלופים, עליה כתוב: "עם המתקוממים. לעולם ועד ותמיד אפילו אם ימסור את נשמתו". לצד התמונה כתבה: "לעולם ועד תמיד".

יום לאחר מכן, כשנהרג איברהים אלנאבולסי, מפקד בכיר בגדודי חללי אל-אקצא, פרסמה הנאשמת ארבעה פרסומים המתייחסים למותו כשהיא מכנה אותו בכינויי שבח כקדוש וגיבור.

כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לאלימות.

__________________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות