ניסה לאנוס אישה שהכיר בפאב – נידון ל-30 חודשי מאסר

הנאשם הודה כי הזמין את האישה לביתו לאחר הבילוי, שם ניסה לפגוע בה וכשסירבה היכה אותה. השופטת למתלוננת: "זה לא אשמתך, האשמה מוטלת לפתחו בלבד"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט השלום פתח תקווה, אליאנא דניאלי, גזרה 30 חודשי מאסר למורשע על יסוד הודאתו בביצוע עבירות מעשה מגונה בכוח וניסיון מעשה מגונה בכוח לאישה שפגש בפאב. השופטת גם הורתה לנאשם לשלם לה פיצוי בסך 25 אלף שקלים.

מעובדות כתב האישום המתוקן עולה כי המתלוננת הכירה את הנאשם והם נפגשו בפאב. הנאשם ניסה לחבקה מחוץ לתא השירותים, אולם המתלוננת הדפה אותו ובהמשך ניסה שוב לחבקה והיא הדפה אותו שוב. בסמוך לשעה 6:00 בבוקר עזבו את הפאב, והנאשם הציע למתלוננת כי תבוא לדירתו והמתלוננת אשר חשה בעייפות הסכימה. לאחר שהגיעו לדירה, נרדמה המתלוננת ובעת שישנה נצמד אליה וניסה לפתוח את כפתור מכנסיה, הוא עשה כן ביודעו כי המתלוננת ישנה וללא הסכמתה.

המתלוננת נבהלה, כאשר התעוררה ממעשה הנאשם תפסה את מכנסיה וניסתה לעצור מהנאשם מלהורידם, אולם הנאשם שב וניסה להסירם. בשלב זה, קמה המתלוננת אולם הנאשם דחף אותה בכתפה והיא נפלה. הנאשם הסיר מעליה את הג'ינס, את הטייץ ואת תחתוניה חרף התנגדותה ובשלב מסוים נאחזה בוילון וזה נפל. בתגובה, נתן הנאשם מכת אגרוף לחלון.

מיד לאחר מכן, כך תואר בכתב האישום, נשכב הנאשם מעל המתלוננת חרף התנגדות המתלוננת וניסיונה להזיזו מעליה. המתלוננת המשיכה לצעוק ובעטה בנאשם, וכאשר נאבקה בו כשהיא בוכה חסם הנאשם את פיה והיכה אותה בלחיה השמאלית, בלחיה הימנית ובעינה במכות אגרוף. כתוצאה מהמעשים, נפלה המתלוננת מהמיטה ואז חדל הנאשם לזמן קצר ממעשיו ואולם מיד לאחר מכן אחז בגרונה ואמר לה שהוא יכול להרוג אותה.

"אשמת הנאשם בלבד"

המתלוננת, אשר סובלת ממחלת האסטמה, התקשתה לנשום וביקשה מהנאשם כי יתן לה את המשאף הנמצא בתיקה, אך הנאשם המשיך לחנוק אותה, ביקש ממנה כי תאפשר לו לקיים איתו יחסי מין ורק בהמשך חדל ממעשיו ונתן לה את המשאף כשהיא מתנשמת ובוכה.

תצהיר נפגעת העבירה שהוגש לבית המשפט לימד על קשיים עמם מתמודדת המתלוננת עד היום, עם פחד ובושה וכן עם ניסיונות להביאה לבטל את תלונתה. המתלוננת ציינה כי היא משתדלת להיות אופטימית וחזקה, להיאבק בטראומה ולחזור ולקבל ביטחון ושקט.

השופטת ציינה בגזר הדין כי עליה לדעת כי מאומה מכל שעשה הנאשם אינה מוטלת לפתחה – לא בהגעתה לביתו, לא בהירדמותה במקום, ולא בכל דבר אחר. עוד הוסיפה כי הודאת הנאשם מלמדת אף היא כי האשמה מוטלת לפתחו בלבד ויש לקוות כי המתלוננת, אשר לפי דבריה, נתמכת במשפחה וחברים תוכל בבוא היום לשים את האירוע הקשה מאחוריה ולהתגבר עליו.

על הנאשם כתבה השופטת בגזר הדין כי: "עסקינן באירוע מתמשך במסגרתו הפר הנאשם את האמון אותו נתנה בו המתלוננת כשהוא מנסה לכפות את עצמו עליה ותוקף אותה במכות ובחניקה. שמעתי את הטענות בדבר הגעת המתלוננת בהסכמה לבית הנאשם, ובדבר העובדה כי הנאשם היה מצוי תחת השפעת אלכוהול ואין בטענות אלה כדי להקהות מעוצמת הפגיעה במתלוננת, הן הפיזית והן הנפשית".

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

_______________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות