פיצוי של 560 אלף שקל לעובד שנפל מסולם

ביהמ"ש השלום בחיפה קבע כי פציעתו של העובד הייתה תוצאה של התרשלות מקום העובדה שלא דאג לספק לו כלים מתאימים וחשף אותו לסיכון צפוי
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בחיפה, נסרין עדוי-ח'דר, הורתה למעסיק לפצות עובד שלו בכ-560 אלף שקלים, כולל שכ"ט עו"ד, לאחר שזה במהלך עבודות אחזקה של מבנה בירושלים, נפל מסולם וסבל משבר במרפק.

התובע, שהיה כבן 32 בזמן התאונה, עבד בשירות הנתבע, בתור איש תחזוקה ולטענת התובע, במסגרת עבודתו בשירות המעביד, ארעה לו תאונה שבעקבותיה סבל נזק גופני, זאת לאחר שנתבקש על ידי המעביד לבצע תיקון אינסטלציה בבניין עמותה.

ביום התאונה התובע ניגש למבנה, ולאחר בדיקות, התייעצות עם הנתבע וגילוי מקור הבעיה (בצינור בתקרה גבוהה בחדר הישיבות במבנה), התובע עלה על סולם שגובהו כ- 1.5 מ' והחל בביצוע העבודה, אך לקראת הסוף, וכשנאלץ לעמוד על השלב האחרון בסולם ולמתוח את גופו כדי להגיע לנקודה בה התכוון לסיים את העבודה, הוא נפל מהסולם אל הרצפה ונגרם לו שבר במרפק שמאל.

רשלנות המעסיק

בין השאר, הנתבע טען כי העבודה שבוצעה ביום התאונה הייתה טעונה הצעת מחיר נפרדת ולא נכללה בעבודה השוטפת, וכי התובע ביצע את העבודה על דעת עצמו, לחשבונו הפרטי ובלי שנתבקש על ידי הנתבע.

השופטת עדוי-ח'דר, לא קיבלה את טענות המעביד וציינה כי הוא אמר שבדרך כלל הוא נותן את ההוראות לתובע ומעדכן אותו יום קודם לאן להגיע ומה לבצע והמעביד לא סיפק כל הסבר, גם לא הסבר המניח את הדעת, הכיצד ביום התאונה בחר התובע לבצע עבודה על דעת עצמו.

"אף אם אצא מתוך הנחה", כתבה השופטת, "כי העבודה הייתה טעונה הצעת מחיר נפרדת ולא נמנתה על העבודות השוטפות בהסכם התחזוקה, עדיין לא ניתן להסיק מכך, כי הנתבע אסר על התובע לבצעה או לא הורה לו לבצעה. נושא ההתחשבנות בין הנתבע לבין העמותה, כשהוא לעצמו, אינו מעיד בהכרח על האיסור או ההיתר שהנתבע נתן לתובע בנוגע לביצוע העבודה".

עוד הוסיפה השופטת בהחלטתה: "טענת הנתבע, כי הסולם הוא של העמותה, אינה מעלה ואינה מורידה. שכן, הנתבע בעצמו הודה כי הסולם תקין. מה עוד, שההתרשלות באה לידי ביטוי בהנהגת שיטת עבודה פסולה שאינה בטיחותית. הבעיה אינה בסולם כשלעצמו. לאור כל האמור, שוכנעתי כי הנזק נגרם עקב התרשלותו של הנתבע, שלא דאג לספק לתובע את כלי העבודה המתאימים לביצועה ובכך חשפו לסיכון צפוי, שהתממש בסופו של יום. הנתבע גם הודה כי התובע לא קיבל ממנו שום הכשרה מקצועית ושום הוראה הנוגעת לעבודה עם הסולם".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת נסרין עדוי-ח'דר


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות