הרופא כונה "פאשיסט" בגלל שדרש ממטופל לבצע בדיקת אנטיגן

הרופא, 75 מירושלים, הגיש תביעת דיבה בעקבות האירוע נגד המטופל ורעייתו שצעקו וקיללו אותו בנוכחות מטופלים אחרים: "אמירות שנועדו להשפיל אותי"
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
בדיקת קורונה ביתית. אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעת לשון הרע, לפיצוי בסך 100 אלף שקלים, של רופא בן 75 מירושלים נגד אשתו של מטופל שלו, אשר כינתה אותו פאשיסט לאחר שביקש מבעלה לבצע בדיקת אנטיגן, לפני שהוא נכנס לטיפול. "מדובר באמירות שנועדו להשפיל אדם, או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג, מקום בו יהא בפרסום כדי לבזותו על מעשיו או תכונות המיוחסות לו, מקום בו יהא בפרסום כדי לפגוע באדם במשרתו, בעסקו מקצועו או משלח ידו וכיוצא באלו", נכתב בכתב התביעה.

טרם הוגש כתב הגנה.

המדובר ברופא בכיר למעלה מ-45 שנים, בעל עיסוקים רבים, בעל מרפאת עצמאית גדולה בירושלים, רופא ראשי של משרד החוץ, מרצה באוניברסיטאות מובילות, לשעבר בכיר במשרד הבריאות, בעל פרס נשיא המדינה עבור פועלו.

על פי התביעה, לפני כחודש הגיעה הנתבעת וליוותה את בעלה, מטופל שהגיע לבדיקה אצל התובע בעקבות חום גבוה, בשעה שאינו מחוסן לנגיף הקורונה, התבקש המטופל לבצע בדיקת אנטיגן מהירה ובהתאם לנהלי משרד הבריאות, במקום – אצל האחיות במרפאה.

חשש מפגיעה פיזית

בעקבות הדרישה לבצע בדיקת אנטיגן, פתחה אשתו של המטופל בצעקות ומנעה מהמטופל לבצע בדיקת אנטיגן כמבוקש, ודרשה רישום אנטיביוטיקה ללא בדיקה.

כאשר הבהיר הרופא כי מדובר בבדיקה הכרחית שתשפיע על הבדיקה ואופי מתן הטיפול, או אז החלה הנתבעת לצעוק על התובע וקראה לו "פאשיסט" ואיימה לתבוע אותו.

האישה חזרה על המילה פאשיסט מספר רב של פעמים בכמה הזדמנויות. בעקבות הצעקות והחשש מפגיעה פיזית, יצא התובע אל מחוץ לחדר והנתבעת בעקבותיו והמשיכה לצעוק עליו בנוכחות הצוות הרפואי, אנשי המרפאה ופציינטים ששהו במרפאה.

"התובע", נכתב בתביעה, "בהיותו רופא מטפל אינו יכול להיחשף למטופל המהווה סיכון עבורו ולפיכך ובהתאם לנהלי משרד הבריאות, הורה למטופל לבצע בדיקת אנטיגן, ברם שהנתבעת סיכלה הבדיקה והחלה צועקת לעברו 'פאשיסט' תוך שהיא רודפת אחריו אל מחוץ לחדר, וממשיכה לכנות אותו במילת הגנאי גם בנוכחות אנשים נוספים. כל ואת, בעקבות בקשת התובע לביצוע בדיקה פשוטה".

עוד נכתב בתביעה כי "מדובר באמירות שנועדו להשפיל אדם, או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג, מקום בו יהא בפרסום כדי לבזותו על מעשיו או תכונות המיוחסות לו, מקום בו יהא בפרסום כדי לפגוע באדם במשרתו, בעסקו מקצועו או משלח ידו וכיוצא באלו".


עו"ד נועם לאור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות