ייצוגית נגד סנפרוסט: "לא עדכנה על חלקי עכבר ונחש במוצריה"

בעקבות ההחזר של מוצריה הקפואים של סנפרוסט, טוענים שלושה לקוחות כי עליה לפצות את מי שרכש ממנה שעועית ירוקה: "נוצרה אצל הצרכנים חרדה, כעס וגועל"
גילי סיוון-כהן |
מוצרי סנפרוסט. צילום: פלאש 90

לאחר הריקול של סנפורסט בשל ההפתעות בשקית, לבית המשפט המחוזי בתל־אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית, נגד החברה בטענה כי היא לא הודיעה ולא פירסמה במועד לצרכנים כי הם חשופים למוצר שמכיל חלקי עכבר או נחש. טרם הוגש כתב הגנה.

בבקשה שהוגשה על ידי שלושה צרכנים נטען כי אם סנפרוסט הייתה נוקטת באמצעי זהירות של בדיקת המוצר לפני שיצא ממחסניה, כמו גם הודעה לציבור עת התעורר החשד לגבי קיומו של עכבר במוצר של שעועית ירוקה, המבקשים וציבור הרוכשים האחרים לא היו צורכים את המוצרים כשהם באו במגע או שהיה חשש שיבואו במגע בחלקי עכבר ונחש.

בבקשה שהועמדה על מאות מיליוני שקלים, מבקשים מבית המשפט שיקבע כי על סנפרוסט לפצות את הצרכנים בישראל שרכשו ושהשתמשו בשעועית ירוקה, או שלא השתמשו וימנעו מלהשתמש בה.

זאת, כיוון שחשו חרדה לבריאותם ובריאות ילדיהם, כעס, חוסר וודאות וגועל על שאכלו מהמוצרים או שהיו עלולים לאכול מהם.

כמו כן עוד התבקש בית משפט להורות לסנפרוסט לפצות את קהל הצרכנים שהקפיד לרכוש ממוצריה בכשרות של הרבנות הראשית וכשרויות בד"ץ שסנפרוסט פגעה ברגשותיהם הדתיים בכך שאכלו או היו עלולים לאכול מוצר שאינו כשר לפי דין תורה.

ביקורת פתע במפעל סנפרוסט – "נדרש שיפור"

לפני כשבועיים, לאחר מספר דיווחים על אירועים חריגים בהם נמצאו חלקי עכבר ונחש באריזות המוצרים של סנפרוסט, ביצעו נציגי משרד הבריאות ביקורת פתע במפעלי החברה.

במהלך הביקורת שהתקיימה נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים. ניתן דגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים. במהלך הביקורת עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך שעברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול.

נציגי משרד הבריאות מצאו במהלך הביקורת כי תוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה בחינה מחודשת ושיפורים, החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים.


עו"ד רונן בן צבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות