ניצלה מרצח בזכות מעצור בנשק

צעיר בן 19 מרהט נאשם כי בחודש יולי האחרון ניסה לרצוח את קרובת משפחתו וירה בה, אך לאחר שפגע בה פעם אחת נתקע נשקו והיא ניצלה. הפרקליטות: "סכנה לציבור"
גילי סיוון-כהן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד נאשם, בן 19 מרהט, לאחר שניסה לרצוח את קרובת משפחתו. גם לאחר שנורתה פעם אחת ניסה הנאשם לירות בה שוב אך במזל היה לו מעצור בנשק. לדברי הפרקליטות, העובדה כי ניסה לירות באישה אף שהייתה שרועה פצועה על הרצפה "מלמדת על מסוכנותו לא רק כלפי המתלוננת, אלא כלפי הציבור בכלל" ועל כן יש להותירו במעצר עד תום ההליכים נגדו.

מכתב האישום עלה, כי באחד מלילות יולי האחרון, עת חזרה המתלוננת לביתה שברהט, רץ אליה הנאשם שעל ראשו כובע קפוצ'ון ופניו מכוסות חלקית, אחז בידו אקדח וכיוון אותה לעבר המתלוננת. המתלוננת, שזיהתה את הנאשם, שאלה אותו מה קרה, אם הוא פוחד או בורח ממישהו. הנאשם לא ענה לה, דרך את האקדח והמשיך לכוונו לעברה, אז צעקה המתלוננת על הנאשם שלא ייעשה שטויות.

"סכנה לציבור בכלל"

אחותה של המתלוננת ששמעה את הצעקות, יצאה מחלון חדרה, ראתה את הנאשם מכוון את האקדח לעבר המתלוננת וצעקה עליו גם היא. מיד לאחר מכן, ירה הנאשם לעבר המתלוננת. המתלוננת נפגעה מהירי ונפלה ארצה כשהיא מדממת. בעודה שרועה על הארץ, ניסה הנאשם לירות בה שוב, אך האקדח לא ירה. כתוצאה מהאירוע אושפזה המתלוננת למשך מספר ימים בבית החולים ונדרשה להמשך טיפול.

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הצעיר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט ציינו נציגי המדינה כי "מהראיות עולה כי המשיב ניסה לירות במתלוננת פעם נוספת כשהיא שכובה פצועה על הקרקע וחסרת אונים לגמרי… עניין זה יש בו כדי להצביע על מסוגלותו של המשיב ועל המסוכנות הנשקפת ממנו לא רק כלפי המתלוננת, אלא כלפי הציבור בכלל".


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות